Sökning: "gina tricot material"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden gina tricot material.

  1. 1. "Let's do good"? : En kvalitativ studie av fast fashions hållbarhetskommunikation och generation Zs kritiska blickar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Fällman; Ida Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; sustainability communication; fast fashion; greenwashing; critical discourse; participatory culture; NA-KD; Gina Tricot.; Generation Z; hållbarhetskommunikation; fast fashion; greenwashing; kritisk diskurs; deltagarkultur; NA-KD; Gina Tricot.;

    Sammanfattning : Title: “Let’s do good”? – a qualitative study of fast fashions sustainability communication and generation z’s critical view. In recent years, the fast fashion industry has received an abundance criticism for their negative climate impact. LÄS MER

  2. 2. Cirkulär ekonomi inom modebranschen En studie över hur svenska fast fashion-företag kan arbeta cirkulärt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sundqvist; Ida Pettersson; [2021-06-30]
    Nyckelord :cirkulär ekonomi; fast fashion; hållbarhet; modebranschen; circular economy; fast fashion; sustainability; fashion industry;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bearbetning och utvinning av resurser har stor påverkan på den biologiska mångfalden. Modeindustrin är en bransch som är mycket resurskrävande och har en stor negativ påverkan på både människor och miljö. LÄS MER

  3. 3. Hang in there : Hållbara galgar för Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Maja Olofsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag har arbetat i klädbutik i många år och har merän en gång irriterat mig över de befintliga galgarna.Min erfarenhet är att de ofta går sönder, fastnari varandra och kan vara mycket svårhanterade.Även flertalet kunder har uttryckt sin frustrationöver galgarnas bristande kvalitét. LÄS MER

  4. 4. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lisa Regnér; Julia Hellquist; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; fast fashion; konsumentperspektiv; värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer perspective; value-driven marketing communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER

  5. 5. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alvin Hernandez Enamorado; Cornelia Lind Kékesy; Maria Magnusdotter; [2021]
    Nyckelord :Legitimacy; green marketing; Instagram based marketing; attitude; credibility; environmental sustainability; Legitimitet; grön marknadsföring; instagrambaserad marknadsföring; attityd; trovärdighet; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER