Sökning: "globalisering mode"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden globalisering mode.
1. STREETSTYLE - BILDER I ETT NYTT MEDIUM : En kvalitativ undersökning av streetstyle-bloggarna The Sartorialist och JAK&JIL
Kandidat-uppsats, Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur streetstyle-bilder förhåller sig till sin visuella kultur i det nya bloggmediet genom att besvara följande frågor: ”Hur möter betraktaren dessa bilder?”, ”Vilka omständigheter finns kring fotografens bildskapande?”, ”Hur förhåller sig bilderna till sin visuella kontext” samt ”Hur påverkas genren streetstyle-bilder till den nya bloggkontexten?”. Uppsatsen har en performativ utgångspunkt och hör hemma på området visuella kulturstudier. LÄS MER
2. Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar Kurs: 2FE03E ‐ 15 hp. Kandidatuppsats Författare: David Gustafsson 870926, Emmie Thurn 880909, Jasenko Arsenovic 890119 Bakgrund: Globalisering och inträde på internationella marknader har för SME blivit en trend. LÄS MER
3. Globalt mode på en lokal marknad : - En case study av H&M och hur de väljer att profilera sig i deras globala kampanj, Conscious Collection
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER
4. Surfa på den tredje vågen : – svenska mode- och livsstilsföretags förmåga att fånga trender
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Problemformulering: Vi lever i ett samhälle som präglas av digitalisering och som i ochmed det är i ständig utveckling. Trender kommer och går påmarknaden vilket innebär många förändringar som företag måsteta i beaktning. LÄS MER
5. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER