Sökning: "god marknadsföringssed"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden god marknadsföringssed.

  1. 11. DEN GODA MARKNADSFÖRINGEN

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Niklas Nilsson Savén; Josefine Ask; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Etik; Reklambyrå; god marknadsföringssed; normregler; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The term “good marketing practice” in the 4 § 1 section Swedish marketing law (Marknadsföringslagen 1995:450) has a wide meaning. Besides 5-13 d §§ and 17 §, the term also covers other non legal rules. The essay intends to define the legal meaning of the term as well as examine how it is experienced of laymen in the area. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföring av livsmedel med hälsoargument

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vad som är tillåtet enligt svensk rätt att påstå i marknadsföring av livsmedel med anknytning till hälsa. Detta på grund av att jag upplever att det existerar en mängd hälsobudskap på marknaden samt att jag tror att dessa har en potentiell påverkanskraft på konsumenten på grund av den idag existerande hälsotrenden. LÄS MER

  3. 13. Timeshare i allmänhet : Oskäligt i synnerhet

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Elina Varna; Lena Bäcklund; [2006]
    Nyckelord :timeshare; tidsdelat boende; oskäliga avtalsvillkor; resebranschen;

    Sammanfattning : Det finns en stor grupp människor i Sverige som lider i det tysta för att de har blivit utsatta för ett av Europas största bedrägerier. Deras sparkapital har gått upp i rök och deras ekonomi har raserats på grund av en enkel skraplott. LÄS MER

  4. 14. Stealth Marketing : En kvalitativ undersökning av en kontroversiell marknadsföringsmetod i det etiska gränslandet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mårten Larsson; Marianne Mesko; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vår uppsats utgår från det faktum att det har blivit svårare för företag att utmärka sig i det ökande bruset av marknadskommunikation. Konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet har tvingat marknadsförare och företag att använda sig av nya och annorlunda marknadsföringsmetoder för att nå ut med sina budskap. LÄS MER