Sökning: "grafisk design e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden grafisk design e-handel.

  1. 1. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Axelsson; Stina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Misstro; Funktionell Uppfattning; Motiverande Uppfattning; Digitala Egenskaper;

    Sammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER

  2. 2. Färgens och typografins inverkan på tillförlitlighet till e-handelswebbsidor ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Aino-Maija Markkula; Sally Hansson; [2021]
    Nyckelord :e-commerce; credibility; typography; colour; graphic design; webpage; e-handel; tillförlitlighet; typografi; färg; grafisk design; webbsida;

    Sammanfattning : SyAet med denna studie var a< förstå hur konsumenter i Sverige med olika könsroller och åldrarupplever elektroniska (e-) handelswebbsidor som =llförlitliga baserat på den visuella designen.SyAet besvarades genom a< undersöka färg- och typografins påverkan på upplevd =llförlitlighet före-handelswebbsidor, u=från konsumentens perspek=v. LÄS MER

  3. 3. Webbdesignens roll för tillit inom e-handel : Hur olika designaspekter påverkar konsumenters tillit på e-handelswebbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Simon Banér; Johannes Malmqvist; [2020]
    Nyckelord :Användbarhet; användarupplevelse; webbdesign; tillit; navigationsdesign; grafisk design; informationsdesign;

    Sammanfattning : E-commerce is a phenomenon that constantly evolves and expands which demands high standards towards web design to enhance the functionality and usability of websites. For this bachelor thesis, semi-structured interviews were applied to collect data on how several web design aspects impact e-commerce users’ trust towards e-commerce websites. LÄS MER

  4. 4. Placeringen av grafiska komponenter och dess påverkan på upplevt förtroende

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maximilian Auer; Linn Pagès Billai; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Tillit; Trovärdighet; Layout; Grafisk formgivning.;

    Sammanfattning : I takt med att e-handeln ökar så påverkas kundernas köpvanor. Detta har i sin tur lett till att företagens säljbeteende har förändrats. Att bygga upp förtroende gentemot kunder är grundläggande eftersom en ökad trovärdighet inte bara eliminerar känslan av osäkerhet utan även bidrar till en ökad köpintention. LÄS MER

  5. 5. Att utforma en e-handel för kvinnor med god navigerbarhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Arun Uppugunduri; Daniella Hansen; Delmon Barkino; Emmelie Jeppsson; Ellinor Öst; Gustaf Conner; Henrik Fredriksson; Nicklas Kull; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : After conducting a survey at Linköping University it was shown that few women choose to use protein powder. The same survey also showed that only a fraction of these women possessed knowledge regarding their optimal protein consumption. A web application that sells protein and training related products were therefore developed. LÄS MER