Sökning: "grafisk"
Visar resultat 1 - 5 av 1035 uppsatser innehållade ordet grafisk.
1. Designers Krav på Midjourney : En Studie om Integrationen av Bildgenererande AI i Grafiska Formgivares Arbetsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Text-to-image generation is one of the most significant technological advancements in artificial intelligence (AI) during recent years, with the software Midjourney being amongst the most popular tools for this purpose. There is however some uncertainty about how tools like Midjourney will impact and integrate with creative professions, such as graphic design. LÄS MER
2. Spelkaraktärers utveckling, i förhållande till Uncanny Valley : En jämförande studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka hur Uncanny Valley-fenomenet påverkat digitala karaktärer ur ett nutida perspektiv och hur resultatet kopplas till utvecklingen av ny teknologi. Detta har utförts genom att se över vilka skillnader som observerats idag jämfört med en studie utförd 2009 av Tinwell (2009). LÄS MER
3. Grafisk återgivning av radardetektion av flygplan : Utveckling av ett grafiskt användargränssnitt för PCL- och ADS-B-system
Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Passive Coherent Location (PCL), eller Passiv Radar som det populärt kallas, är enteknologi inom radarlära som innefattar radartyper som inte själva skickar ut elektromagnetiska vågor för att finna och undersöka ett mål. Istället använder sig dessa radartyper av befintliga signaler, såsom radio- och TV-sändningar för att detektera mål. LÄS MER
4. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER
5. Advertising an unknown movie
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Detta arbete undersöker hur man som relativt liten filmskapare kan generera intresse och tittarlust för en okänd film. Vi tar reda pÃ¥ vad som gör en filmaffisch attraktiv och ger sedan exempel pÃ¥ hur en affisch kan utformas för en fiktiv film. .. LÄS MER