Sökning: "gratification sought"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden gratification sought.
1. Consumer preferences in video streaming
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Social media is the undisputed leader regarding video streaming consumption at an international level, to the detriment of SVOD services. We arrived at this observation trying to understand consumer behaviors regarding this phenomenon. Surprised by this, we sought to understand what motivates consumers to watch streaming video. LÄS MER
2. Social övervakning - relationsskapande i den digitala offentligheten : En kvantitativ studie om studenters förhållningssätt till informationssökning om potentiella partners
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur studenter vid svenska högskolor och universitet utövar samt förhåller sig till informationssökning om potentiella partners i sociala medier samt i tjänster som Lexbase och Ratsit. Studien har genomförts med utgångspunkt i teorier om privat och offentligt i sociala medier samt uses and gratification. LÄS MER
3. Att vara eller att inte vara äkta på Instagram. : En kvalitativ studie om hur aktiva användare upplever sin användning och framställning på Instagram.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : In today's society we spend more time on social media than ever before. 61% of all Sweden's internet users are active on Instagram, this makes the social media platform the second most used application after Facebook. LÄS MER
4. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Grundnivå Ht 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidor: 47 Ord: 19 032 Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga upplever Instagram. Teori: Uses & gratifications Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER
5. Analysis of Young Chinese Users of Sina Weibo Based on Uses and Gratifications Theory
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Among the web 2.0 applications, a micro-blog (Weibo in Chinese), resembling the combination of a Twitter-like Internet service has gained substantial popularity in China. Sina Weibo is the market leader with approximately 50% of the market share. Around 80% of the users on Sina Weibo are young people. LÄS MER