Sökning: "group tutoring"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden group tutoring.

  1. 1. Teamarbete vid vård i hemmet, ur ett sjuksköterskeperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Anna-Karin Thorsén; Rebecka Östlund; [2023]
    Nyckelord :Communication; Home care; Nurses experience; Teamwork; Working alone;

    Sammanfattning : Background: Because we are living longer today, the need for healthcare is increasing. Therefore, the need for care at home also increases, which can be a challenge for the nurse to provide. Teamwork means that those involved in the patients’ care use their competencies to complement each other. LÄS MER

  2. 2. A QUALITATIVE STUDY OF YOUNG PEOPLE'S EXPERIENCES WITH THE STREET GAMES ACADEMY PROGRAM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Megdelawit Ayele Shomoroo; [2021-08-16]
    Nyckelord :educational performance; physical activity; tutoring; homework help;

    Sammanfattning : Disparities in educational attainment and performance by income, race, ethnicity, and immigrant status are prevalent in all countries including high-income countries like Sweden. Despite the available research on the potential of physical activity (PA) and tutoring interventions for improving educational performance among low-income students, it is countered by other research findings that suggest otherwise. LÄS MER

  3. 3. Sammanbrott inom familjehem : Hur kan sammanbrott av placerade barn förebyggas genom förbättrat stöd till familjehemsföräldrar?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Amanda Berg; Zandra Östlin; [2021]
    Nyckelord :consultancy support; foster care; match; placement breakdown; support; familjehem; konsulentstöd; matchning; sammanbrott; stöd;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förekomsten av sammanbrott kan minskas. Detta utifrån familjehemsföräldrars upplevelser av stöd och behov av stöd från Humana, samt familjehemsföräldrarnas upplevelser av relationen mellan familjehem och det placerade barnet. LÄS MER

  4. 4. ”Vem är det Amanda hänger med då?” : Ett verksamhetsutvecklande arbete i årskurs 6 om hur textsamtal kan öka elevers delaktighet i läsundervisningen och gynna elevers läsförståelseutveckling

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Boris Mucić; [2021]
    Nyckelord :Text conversation; reciprocal teaching; scaffolding; participation; interaction; reading comprehension; reading strategies; intervention; Textsamtal; RT-modellen; stöttning; delaktighet; samspel; läsförståelse; lässtrategier; intervention;

    Sammanfattning : In my workplace, the pupils' shortcomings in reading comprehension were noticed after a teacher at theschool noticed that only a few students actively participated in the whole class teaching and that few pupils could answer questions related to the text that was read in the whole class. The pupils in year sixat the school already have uneven results in reading comprehension and the reading lessons that has been conducted in the two classes has for the most part consisted of whole class tutoring and individual work. LÄS MER

  5. 5. Arbetsterapeuters resonemang kring preventiva och hälsofrämjande insatser för äldre samt hur dessa kommuniceras inom och mellan vårdnivåer

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Linnea Körlof; [2021]
    Nyckelord :Occupational theraphy; elderly; healthpromotion; healthprevention;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva arbetsterapeuters resonemang kring preventiva och hälsofrämjande insatser för äldre och deras erfarenheter av hur dessa insatser uppmärksammas och kommuniceras inom och mellan olika vårdnivåer. För att besvara syftet har fokusgruppmetod använts för datainsamling. LÄS MER