Sökning: "grupp belöning"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden grupp belöning.
1. Ett föredöme : En kvalitativ studie om vad som är viktigt för ett bra och motiverande ledarskap
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur ledare inom olika arbetsområden arbetar för att forma en effektiv arbetsgrupp. I syftet har även ingått att undersöka huruvida ledare är medvetna om deras ledarstil och vikten av att anpassa sin ledarstil. LÄS MER
2. Application of Deep Q-learning for Vision Control on Atari Environments
Master-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisationSammanfattning : The success of Reinforcement Learning (RL) has mostly been in artificial domains, with only some successful real-world applications. One of the reasons being that most real-world domains fail to satisfy a set of assumptions of RL theory. LÄS MER
3. Lokalvårdares möjligheter och motivation till hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. -Enkätstudie och intervjuer om hinder och möjligheter
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Syfte Syftet med denna studie har varit att studera och inventera en arbetsgrupp med lokalvårdares uppfattning om arbetsvillkor, ergonomi och i vilken utsträckning hälsofrämjande aktiviteter utövades under eller efter arbetstid. Bakgrund: Ett intresse finns bland arbetsgivarna att förbättra arbetstagarnas hälsotillstånd och muskuloskeletala hälsa då det är möjligt att minska sjukfrånvaron och påverka produktiviteten. LÄS MER
4. Vilken personlig ledarstil driver team till en framgångsrik utveckling?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien är en kvalitativt utformad fallstudie, med ett jämförande syfte och är inspirerad av diskursanalytiskt synsätt. Syftet med studien är att bidra med ny kunskap kring diskursen om team samt ledarskapets faktiska påverkan. Från hur ledarstilen influerar team till hur medarbetarna upplever ledarskapet. LÄS MER
5. Film i skolan - vita duken som vita tavlan : En komparativ studie om högstadieelevers perception av film och litteratur, utifrån informella och examinerande samtal i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : In today’s Swedish classroom, film is used as a class guard, reward or a comparison to literature rather than a didactic tool. Although film is present in most students’ everyday life, literature is still seen as the highest form of fiction. LÄS MER