Sökning: "guerilla marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden guerilla marknadsföring.

  1. 1. Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? En studie utifrån Dimensions of Brand Personality

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Öberg; Ellen Frick; Simon Ekholm; [2017]
    Nyckelord :Marketing; Dimensions of Brand Personality; guerrilla marketing; brand personality; creative marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Kan gerillamarknadsföringsmetoder ha personligheter? - En studie utifrån Dimensions of Brand Personality.” Seminariedatum: 2017-06-02 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Simon Ekholm, Ellen Frick, Lina Öberg Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Marknadsföring, Dimensions of Brand Personality, gerillamarknadsföring, varumärkespersonlighet, kreativ marknadsföring Syfte: Att undersöka om de olika gerillamarknadsföringsmetoderna kan associeras till någon speciell personlighet utifrån Jennifer Aakers teori om Dimensions of Brand Personality. LÄS MER

  2. 2. Som en blixt från klar himmel - En kvalitativ studie om företeelsen blixtkampanj ur ett organisationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Fogde; Emma Jungerth; [2017]
    Nyckelord :Digital marketing; Viral marketing; Guerilla marketing; Real-time marketing; Information overload; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka den relativt nya företeelsen blixtkampanj. Begreppet har under senaste tiden florerat i branschpress men saknas i den akademiska forskningen. Bristen av tidigare forskning kring begreppet har legat till grund för denna studies syfte. LÄS MER

  3. 3. Vad förväntade du dig egentligen? : En studie om förväntningar på gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hanna Evestål; Annie Karlsson; Axel Nordgärd; [2014]
    Nyckelord :Expectations; Guerilla marketing; Quality; Needs.; Förväntningar; gerillamarknadsföring; kvalitet; behov.;

    Sammanfattning : Inledning: En förväntning är en sinnesstämning som människor känner kring något eller någon innan de kommer i kontakt med objektet. Detta grundar sig i många fall i en positiv känsla över hur något kommer att bli och har vissa krav som den ämnar leva upp till. LÄS MER

  4. 4. Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jennifer Nilsson; Helén Liljenroth; Petra Lorenzon; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Small business; Marketing mix; SWOT-analysis; Analytic abduction; non- traditional and traditional marketing; guerilla marketing; Marknadsföring; småföretag; Marknadsföringsmixen; SWOT analys; Analytisk abduktion; Otraditionell och traditionell marknadsföring; guerillamarknadsföring;

    Sammanfattning : Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company’s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company’s vision and is shown where the target group sees it. LÄS MER

  5. 5. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIKA LINDBERG; SEBAHAT ISMAILI; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; subkulturer; conventional and unconventional marketing method; guerrilla; consumer; noise; excess supply; subcultures; konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder; gerilla; utbudsöverskott;

    Sammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER