Sökning: "häggqvist"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet häggqvist.

  1. 1. Vad är det mörka i mörk turism? : En studie om fenomenet mörk turism och dess problematiserade begrepp.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Lovisa Häggqvist; [2023]
    Nyckelord :dark tourism; thanatourism; special interest tourism; fascinated by death; mörk turism;

    Sammanfattning : The thesis is about creating an understanding of the phenomenon “dark tourism”,finding out what people know about the concept and looking at what places people havevisited that fall under the definition of dark tourism. But also look at whether darktourism is really that “dark”. LÄS MER

  2. 2. Syntetisering av data innehållande känslig information

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Pehr Häggqvist; [2023]
    Nyckelord :Syntetisering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. När träning blir ett beroende : En litteraturstudie om riskfaktorer för träningsberoende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Anna Häggqvist; Sofia Nilsson; [2022]
    Nyckelord :fysisk aktivitet; utseendekultur; ohälsa; sociala medier; överträning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien var att kartlägga riskfaktorer för utvecklandet av träningsberoende hos motionärer.Metod: En strukturerad litteraturöversikt genomfördes för att sammanställa tidigare forskning och på så sätt skapa en bred överblick över området. LÄS MER

  4. 4. Kontinuitet och progression i barns lärande och utveckling : En kvalitativ studie om samverkan, dokumentation och bedömning i övergången mellan förskola och förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Cecilia Häggqvist; [2022]
    Nyckelord :Preschool; preschool class; continuity; progression; documentation; assessment; preschool teacher; cooperation; transition; curriculum; elementary school; frame factor theory; Förskola; förskoleklass; kontinuitet; progression; dokumentation; bedömning; förskollärare; samverkan; övergång; läroplan; grundskola; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Syftet med följande studie har varit att bidra med kunskap om hur samverkan och utbytet av kunskaper, erfarenheter och information vid övergången mellan förskola och förskoleklass enligt lärare i dessa skolformer kan bidra till kontinuitet och progression i barns lärande och utveckling. Syftet med studien har även varit att synliggöra hur och i vilka avseenden förskollärare i förskolan och lärare i förskoleklass använder sig av överlämningsdokumentation och bedömning vid övergången. LÄS MER

  5. 5. Efterlevnad av covid-19 restriktioner hos studenter i relation till tidsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :David Stridh; Jonathan Häggqvist; [2022]
    Nyckelord :Cognitive styles; time perspective; S-ZTPI; covid-19; compliance; pandemic; social distancing; Kognitiva stilar; tidsperspektiv; S-ZTPI; covid-19; följsamhet; restriktioner; social distansering;

    Sammanfattning : Syftet med denna artikel var att undersöka sambandet mellan efterlevnad av covid-19 restriktioner och tidsperspektiv hos universitetsstudenter. För att undersöka sambandet användes Swedish Zimbardo time perspective inventory (S-ZTPI), utvecklad av Carelli et al(2011) och ett frågeformulär som vi utformat för att gradera efterlevnad av covid-19 restriktioner och rekommendationer (α >. LÄS MER