Sökning: "hälsokampanjer"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet hälsokampanjer.
1. Attityder till och upplevelser av en hälsokampanj
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställning Denna studie har till syfte att undersöka attityder till och upplevelser av hälsokampanjer hos boende i ett mångkulturellt område med låg socioekonomisk status. Frågeställningarna var: - Vilka attityder har de boende i ett mångkulturellt bostadsområde till en hälsokampanj med motiverande budskap för fysisk aktivitet? - Hur upplever de boende en hälsokampanj i deras bostadsmiljö? Metod För att besvara syftet och frågeställningarna har en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer använts. LÄS MER
2. Sjuksköterskors syn på att vårda patienter med övervikt och fetma – en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Övervikt, fetma ökar i hela världen och är en stor orsak till dödsfall och sjukdomsbörda för samhället. I samhället möts vi av hälsokampanjer som påverkar oss. Detta påverkar medvetet eller omedvetet vår syn på vad normen kring vikt är. LÄS MER
3. Movember : en hälsokampanj av sin tid - “Riktiga män som odlar riktiga mustascher och pratar om viktiga frågor”
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Movember - En hälsokampanj av sin tid Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsförfattare: Irjana Filipovic och Sarah Stancs Sammanfattning Denna uppsats undersöker internetbaserade hälsokampanjer och hur den utbredda digitaliseringen av hälsokommunikation påverkar kampanjens utformande, ton och målgrupp. LÄS MER
4. Implementering av medicinsk yoga som en del i folkhälsoarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Abstract Hansson, C. (2015). Implementation of medical yoga as part of public health work . Bachelor thesis in Public Health science. LÄS MER
5. Hälsokampanjer och medielogik : en granskning av Frisk och Fris hälsokommunikation i ett nytt medielandskap
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Vi lever i dag i en kultur där allt fler aktörer, som inte bara är kommersiella utan även statliga myndigheter och organisationer, konkurrerar om publikens uppmärksamhet. Ett resultat av den växande obalansen mellan utbudet av information och tillgången på uppmärksamhet. LÄS MER