Sökning: "händelse marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden händelse marknadsföring.

  1. 1. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Edwin Carlsson; Niklas Ek; [2022]
    Nyckelord :stock prices; social media; synthetic control group; Instagram; aktie-pris; social media; syntetisk kontrollgrupp; Instagram;

    Sammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER

  2. 2. Måttfullhetskravet – Hur förändrades bedömningen efter reformen i konsumentkreditlagen 2018?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :André Blomquist; [2021]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; rättsvetenskap; Law; Marknadsföringsrätt; Måttfullhetskravet; Transaktionstest; marknadsföringslag; Konsumentkreditlag; marknadsföringslagen; konsumentkreditlagen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I budgetpropositionen 2016 konstaterade regeringen att det fanns en förhöjd risk på konsumentkreditmarknaden för att konsumenter att hamna i överskuldsättning. En rad åtgärder föreslog varav en av dem innebar införskaffandet av ett måttfullhetskrav vid marknadsföring av konsumentkrediter. LÄS MER

  3. 3. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföringens paradox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Ella Brax; Johan Larsson; [2021]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Cancel culture; Antropomorfisering; Konsumentvarumärkesrelationer; Generation Z; Relationship marketing; Anthropomorphism; Consumer-brand relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesbyggande säljstöd för virkesköpare i skogsbranschen : en fallstudie om Martinsons Skogshandbok

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Julia Algotsson; [2020]
    Nyckelord :försäljning; försäljningsstöd; marknadsföring; premium-differentiering; varumärke; varumärkesbyggnad; varumärkesidentitet; virkesköpare; branding; brand building; business-to-business; business-to-business sales support; forest industry; sales; sales management; sales support;

    Sammanfattning : I takt mot ett fossilfritt samhälle blickar allt fler mot den förnybara skogsråvaran. Skogsindustrin går på högvarv och konkurrensen hårdnar. Aldrig förr har marknadsföring varit så aktuellt, och till den hör teorin om försäljning. LÄS MER