Sökning: "hållbarhetsmärkning"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet hållbarhetsmärkning.
1. Multidimensional sustainability labels in the Swedish food sector : A study on consumer perception
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Sustainability labels play an important role as information providers in the food sector. They serve consumers with information regarding a product’s sustainability performance and shows whether the product is compliant with certain rules and regulations. LÄS MER
2. Att gräva efter hållbarhet : policyanalys av förslaget om hållbarhetsmärkning av metall och mineral
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/HumanekologiSammanfattning : Sweden has a long history of mining and to this day minerals are an essential export. There are possibilities and intentions to extract more of the metals and minerals crucial to an increase in green technology. However, production is environmentally destructive both locally and globally. LÄS MER
3. En grönare Vårmarknad
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The Swedish tourism sector is expanding. The turnover of 2017 ended on 317 billion SEK, which is an increase with 7,4 % from the year before (Tillväxtverket, 2018). Increased tourism and more events lead to a bigger impact on the environment while at the same time enhancement in tourism development. LÄS MER
4. Hållbarhetsmärkningar i klädbranschen - ett sätt att bygga varumärkeskapital?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en hållbarhetsmärkning av kläder i en e-handelskontext påverkar ett företags varumärkeskapital. Metod: Studien utgick från en kvantitativ ansats där tre av Aakers (1991) fem dimensioner av kundbaserat varumärkeskapital operationaliserades. LÄS MER
5. Gröna märkningar som kommunikationsverktyg : En kvalitativ studie ur företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the use of certified green labelling together with green labelling created by companies themselves, as a tool within green marketing communication to create credibility for green products. A focus has been placed on department stores within the retail sector. LÄS MER