Sökning: "hörförståelse engelska a"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden hörförståelse engelska a.
1. Digitala spel i engelskundervisningen : en kunskapsöversikt om effekter, utmaningar och framtida perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Skolor i Sverige har genom åren undergått betydande förändringar på grund av den ökande användningen av digitala verktyg. Läroplanen betonar idag vikten av digital kompetens som en nödvändig och jämlik resurs för alla elever. LÄS MER
2. Excuse me, what's the word...? : A literature review investigating the effectiveness of incidental vocabulary acquisition in reading and listening when teaching English as a second language.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
3. I vilken utsträckning stöttar läromedel elevers utveckling av förmågor? : En kvalitativ och kvantitativ jämförelse av digitala och traditionella läromedel i engelskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att belysa i vilken omfattning förmågorna skriva, tala och lyssna fokuseras i fyra olika engelskläromedel för årskurs 3. I en kvalitativ metod innehållande kvantitativa överväganden granskades och analyserades de digitala läromedlen Happy year 3, Engelska 1-3, och de tryckta läromedlen Learn English och What’s up. LÄS MER
4. Läromedel som språngbräda till kommunikativ kompetens? : En kvalitativ innehållsanalys av förlagsproducerade läromedel i engelska för årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Studiens syfte var att belysa vilka möjligheter förlagsproducerade läromedel för engelskämnet ger eleverna att utveckla sin kommunikativa kompetens i linje med läroplanens intentioner. För att uppfylla detta syfte ställdes två forskningsfrågor: hur möjligheten att öva de fyra förmågorna för språkinlärning fördelas i förlagsproducerade läromedel och på vilka sätt utveckling av elevernas kommunikativa kompetens möjliggörs i läromedlen. LÄS MER
5. Listening comprehension : Digital technology and its effect on the L2 learner’s listening comprehension.
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : The rapid development of new technologies and how these are affecting school age children is in this day and age an area of growing importance. In the context of second language (L2) acquisition, it has been noted that spare time activities of a digital nature impact those pupils who spend more time on activities such as online gaming in the target language than average (Sundqvist 2019, 95-103). LÄS MER