Sökning: "h m marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden h m marknadskommunikation.

  1. 1. Hållbar marknadskommunikation - Genuint ansvarstagande eller ett spel för galleriet? : En kritisk diskursanalys av H&M:s och Lindex:s hållbara marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Svensson; Rina Sekiraca; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Sustainability; Fast fashion; Critical Discourse Analysis; Framing; Public Relations;

    Sammanfattning : The climate crisis that the world is facing has resulted in a generally greater awareness about how climate friendly the products that we consume are. This has led companies all over the world to develop their sustainability marketing communication in order to attract consumers. LÄS MER

  2. 2. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Bergström; Evelina Grankvist; [2022]
    Nyckelord :Fast-fashion; hållbarhet; mode; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet; CSR; visuell retorikanalys;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER

  3. 3. Är H&M lika med Hållbart Mode? : En kritisk diskursanalys av H&M:s gröna marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Ahlin; Alma Bjärsholm; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Miljöbovarna- den nya tidens sin firm? : En kritisk retorikanalys av miljöargumentationen i svensk marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Månsson; Jesper Svensson; [2019]
    Nyckelord :kritisk retorikanalys; miljöargumentation; CSR; sin firms; Tui; Scan; H M;

    Sammanfattning : Climate issues are engaging both the Swedes and the Swedish media, and more people are making an effort to live more climate friendly. The meat, aviation and clothing industry has, during the last few years, gained increased criticism due to the negative environmental impact. LÄS MER

  5. 5. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER