Sökning: "handel attraktivitet"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden handel attraktivitet.
1. STADSKÄRNAN I OMVANDLING : En fallstudie om samtida planering för social hållbarhet i Eskilstunas stadskärna
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Stadskärnan som handelsplats möter fler och fler utmaningar i och med ökad konkurrens från e-handeln och externa köpcentrum. Detta leder till att stadskärnan blir mindre attraktiv som plats att vistas på, och därigenom förlorar den sin position som mötesplats. LÄS MER
2. Konkurrenter, komplement eller kollegor? En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Konkurrenter, komplement eller kollegor? - En studie om Helsingborgs cityaktörers upplevelser och attityder Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2021 Författare: Maja Söndergaard & Emelie Östbring Handledare: Elisabeth Högdahl Nyckelord: Butiksdöd, upplevelsebaserad handel, platsers attraktionskraft, kollektiv identitet Syfte: Att öka förståelsen för vilka upplevelser och attityder som finns bland Helsingborgs cityaktörer gällande en omställning av de fysiska butikerna i stadskärnan. Frågeställning: Hur upplever cityaktörerna förändringen och butiksdöden? och Vad anser cityaktörerna krävs för att öka stadskärnans konkurrenskraft och attraktivitet? Metod: En kvalitativ studie där empirin samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. Sökandet efter en småstadsidentitet : En fallstudie om Hudiksvalls stadskärna och dess relation till identitet och marknadsföring
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : The city and its planning are dynamic products of permanent change, which is influenced by a myriadof different actors with different wills and opinions. During the last century, urban planning has gonefrom being a steering process to a more mediating role between prominent and relevant actors. LÄS MER
4. Verktyg för utveckling av publika vattennära mötesplatser i städer : en undersökning, tillämpning och utvärdering
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Runt om i världen expanderas och förtätas städer i takt med att befolkningen ökar. En stad som förtätas med bebyggelsestruktur går följaktligen miste om ytor och mellanrum som är värdefulla ur många perspektiv. LÄS MER
5. CSR som en del av employer branding : En studie kring framtidens arbetskraft och deras värderingar gällande hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : SYFTE: För att bidra med vidare förståelse kring vad som attraherar framtida arbetskraft på en konkurrensutsatt arbetsmarknad är syftet med uppsatsen att utreda hur Corporate social responsibility påverkar arbetsgivarvarumärket och således attraktionskraften hos företag. TEORI: Corporate social responsibility (CSR) har tidigare visat sig vara en starkt bidragande faktor till attraktivitet hos företag. LÄS MER