Sökning: "handelsbanken personal"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden handelsbanken personal.
21. Corporate Social Responsibility : Ett ansvarsfullt ledarskap
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : This thesis discusses the concept of Corporate Social Responsibility, which means that companies are taking a voluntary accountability towards the society with a view to improve it. Today's stakeholders and people in general have higher demands and expectations on businesses and its products or services than before. LÄS MER
22. Finansiell reklam under 2000-talet : De fyra storbankernas reklaminköp
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats granskar marknadsföringen av finansiella tjänster i Sverige. Fokus ligger på de fyra stora bankerna, Swedbank, SEB, Handelsbanken och Nordea. Litteraturgenomgången presenterar teorier om hur och varför finansiella organisationer gör reklam för sina tjänster. LÄS MER
23. Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding. Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). LÄS MER
24. Slut på bonusfesten? - En studie om Finansinspektionens reglering av ersättningssystem i finansiella företag
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Under 2007-2009 drabbades världen av en allvarlig finanskris som utvecklade sig till en realekonomisk kris. Orsakerna är inte helt klarlagda, men många anser att krisen började på den amerikanska bostadsmarknaden för att sedan spridas vidare i världen pga. av vår tids finansiella integration. LÄS MER
25. Förtroende - bankernas starkaste valuta
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: I en artikel i nättidningen E24 menar Isacson (2009) att den finansiella krisen uppdagat att förtroendet för de svenska storbankerna har minskat och det visar sig genom att många kunder valt att lämna sin bank. När kunderna inte längre är lika lojala som de varit tidigare är det viktigt att bankerna arbetar med att återfå kundernas förtroende. LÄS MER