Sökning: "hedonic value"

Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden hedonic value.

  1. 1. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  2. 2. Förtätning i storstäderna – En analys av förtätningens påverkan på småhuspriser

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Agnes Högemark; Emelie Urzander; [2023]
    Nyckelord :Förtätning; småhus; småhuspris; regressionsanalys; difference-in-difference; hedonisk prismodell; nybyggnation; spillover-effekt; Stockholm; Göteborg; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Infill development has become a common occurrence in Sweden’s bigger cities. The densification of residential areas has been a strategy for managing the accelerating urbanization rate. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters betalningsvilja och dess påverkan på den svenska bostadsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Nicolai Laukkanen; Gustav Ståhl; [2023]
    Nyckelord :Bostadspriser; betalningsvilja; aspekter; hedonisk prismodell; signifikans;

    Sammanfattning : Swedish housing prices have been on an upward trend for a longer period of time. A significantpart of this increase can be attributed to low interest rates and an optimistic outlook for thefuture. However, discussions have emerged suggesting that there is a lack of comprehensivefoundations for the high price levels. LÄS MER

  4. 4. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2023]
    Nyckelord :Fashion; Consumer Behavior; Buyer Journey; Involvement; Perceived Value; Mode; konsumentbeteende; köpresa; engagemang; upplevt värde;

    Sammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER

  5. 5. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sara Horvath; Betty Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Luxury Brands; Automotive Industry; Value Creation; Hedonic Value; Customer Experience; Digital Touchpoints; Customer Journey;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER