Sökning: "hermeneutics"
Visar resultat 11 - 15 av 488 uppsatser innehållade ordet hermeneutics.
11. Metafysikens död, teologins möjlighet? : Jean-Luc Marions tänkande i kritisk belysning
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : In this essay I explore some of the theological consequences of Jean-Luc Marions antimetaphysical philosophy of religion. Inspired by Heidegger and Nietzsche Marion works from the definition of metaphysics as "onto-theology". LÄS MER
12. Nivågruppering i fokus - En studie om undervisning i gehörs- och musiklära
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Under vår utbildning har vi blivit intresserade av nivågruppering. Syftet med studien är att undersöka hur nivågruppering används i gehörs- och musiklära samt dess påverkan på undervisningen. LÄS MER
13. Hard to be Human : Shaping the Self in an Everchanging Narrative
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This study examines how an existentialistic perspective in a secular context can be enforcedby interpretations of the Self from a Christian martyr narrative. The existentialistic perspective being the questioning of meaning of life and death. LÄS MER
14. Självstigma, skam och strategier : En kvalitativ studie av hur självstigma och strategier formas hos barn som växer upp med föräldrar som har ett skadligt bruk av alkohol
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The purpose of this study is to create a deeper understanding when it comes to how self stigma can develop in children with parents that have harmful alcohol consumption. The questions of interest in this study are how adults describe their thoughts and self image during their childhood based on Patrick Corrigan and Frederick Millers theory about self stigma. LÄS MER
15. "Ni säger bara 'ja!' Säg något mer!" : En praktiknära studie om textsamtal i geografiämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : “You just say ‘yes!’ Say something more!” A study of pupils participation, active involvement, motivation and development through student discussion of factual texts about the concepts of climate and sustainable development. The purpose of this study is to investigate whether student-led text conversations about concepts in the subject of geography, with the help of support structures, can be designed in a way that promotes discussion between pupils. LÄS MER