Sökning: "hierarkisk organisationsstruktur"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden hierarkisk organisationsstruktur.
1. Organisationskultur och arbetstillfredsställelse : En kvalitativ studie kring kulturella komponenters betydelse för arbetstillfredsställelsen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att säkerställa att de anställda är tillfredsställda med arbetsplatsen är viktigt för framgången av en organisation och organisationskulturen är, enligt tidigare forskning, ett verktyg som kan främja arbetstillfredsställelse. Inga tidigare studier har dock påträffats, som studerar just vilka komponenter av organisationskulturen som är av störst betydelse för arbetstillfredsställelsen, vilket var syftet med denna studie. LÄS MER
2. Insikter om en förändringsprocess : En kvalitativ fallstudie om processen bakom en unik organisatorisk förändring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien är skriven vid företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet och behandlaren organisatorisk förändringsprocess. Syftet med denna studie är att undersöka organisatoriskt påkallade förändringsprocesser och de behov som uppstår under förändringens gång. LÄS MER
3. ”Det demokratiska ledarskapet” : En kvalitativ studie om hur chefers ledarskap påverkas av organisationsstrukturen och kulturen i Arbetsförmedlingens pågående reform
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Arbetsförmedlingen har under en lång tid arbetat för att minska arbetslösheten i Sverige. Arbetsförmedlingen är en av Sveriges största myndigheter som arbetar och ansvarar för arbetsmarknadspolitiken. LÄS MER
4. Revisorers kommunikation : En studie om den hierarkiska organisationsstrukturens påverkan på den interna kommunikationen och revisionskomfort
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidigare forskning har visat på att kommunikation är betydelsefullt för alla organisationer, däribland även för den hierarkiska revisionsverksamheten. Kommunikation beskrivs vanligen som en nyckelfunktion för att utföra en god revision och skapa komfort mellan medarbetare och i sin tur till samhället. LÄS MER
5. ''Ingen ville anställa en kvinna som revisor'' : En kvalitativ studie om kvinnors underrepresentation vid revisionsbranschens kvalificerade poster
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Revisionsbranschen innehar tydliga karriärstegar och organisationen omfattas av en tydlig hierarkisk organisationsstruktur. De mest prestigefyllda och kvalificerade posterna utgörs av befattningen om auktoriserade revisorer och partnerskap. LÄS MER