Sökning: "hotel attributes"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden hotel attributes.
1. French Riviera short term accommodation: analysis and comparison of price determinants using Airbnb and Booking.com data
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : This essay looks at the price determinants of short-term accommodations in the French Riviera. The paper approach is to compare the private accommodations market using Airbnb and hotel market using booking.com, to see if those two accommodations types have similar price determinants. LÄS MER
2. Sustainable Service Innovation : A Case Study at Radisson Blu Waterfront
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The aim of this study was to examine key attributes of sustainable service innovation (SSI) in the hotel industry. The research has used backcasting from sustainable principles and a few frameworks for strategic sustainable development (FSSD) concepts. LÄS MER
3. Planning from visions: An investigation of the future of Gamlestaden
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : This study concerns the vision regarding construction in Gamlestaden. During the last century the urban district Gamlestaden in Gothenburg, Sweden, has been regarded as a node for the industry that came to define the city. However, the area is now facing large-scale construction, shifting the focus from industry to metropolitan. LÄS MER
4. Cascaded Machine Learning for Increasing Conversion in Hospitality Recommender System
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recommender systems refer to algorithms widely used in industry to determine the preferred product to propose to a customer, given some information about the customer and the context of the purchase. In this thesis, such an approach is applied to predict the desirability of hotels given information about an air travel booking. LÄS MER
5. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER