Sökning: "humancomputer interaction"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden humancomputer interaction.

  1. 1. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Ludvig Worge; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.; TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER

  2. 2. 3D Gaze Estimation on RGB Images using Vision Transformers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jing Li; [2023]
    Nyckelord :3D Gaze Estimation; Vision Transformers ViTs ; Convolutional Neural Networks CNNs ; Multi-Head Attention; Red-Green-Blue RGB Images; 3D Blickriktningsestimering; Vision Transformers ViTs ; Konvolutionsneurala Nätverk CNNs ; Multi-Head Attention; Röd-Grön-Blå RGB Bilder;

    Sammanfattning : Gaze estimation, a vital component in numerous applications such as humancomputer interaction, virtual reality, and driver monitoring systems, is the process of predicting the direction of an individual’s gaze. The predominant methods for gaze estimation can be broadly classified into intrusive and nonintrusive approaches. LÄS MER

  3. 3. Redesign and Improve an Energy Monitoring System with the Open Sandbox Experience through Simplification and Limitation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hsuan-Li Huang; [2022]
    Nyckelord :user experience; user interface; design; evaluation; energy monitoring system; energy dashboard; användarupplevelse; användargränssnitt; design; utvärdering; energiuppföljningssystem; energi-dashboard;

    Sammanfattning : Energy monitoring systems (EMS) are crucial in improving energy eciency to encourage sustainable development. Such systems usually come with an open sandbox experience to provide multiple tools for monitoring, analytic, and reporting purposes, but this also creates user experience (UX) issues. LÄS MER

  4. 4. The Influence of Usability on Cognitive Load and Eye-movements

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Max Mauritsson; Anton Jigsved; [2021]
    Nyckelord :Eyetracking; Eye-tracking; Cognitive load; CLT; Usability; Eye-movements; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With its increased availability on the commercial market, eye-tracking has become a widely accessible system for analysing eye-movements. This has opened up new possibilities in evaluation of usability in human-computer interaction, which has had a history of being expensive, time-consuming and often performed based on poorly documented standards and objectives. LÄS MER

  5. 5. Användbara och säkra mobila banktjänster : en studie med fokus på användaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Caroline Kristoffersson; Tim Rix; [2014]
    Nyckelord :banking; mobile banking; mobile application; mobile phone; humancomputer interaction; security; usability; user interface; interaction; identity; bank; mobilbank; mobilapplikation; mobiltelefon; människa-tekniksystem; säkerhet; användbarhet; användargränssnitt; interaktion; identitet;

    Sammanfattning : Användandet av internet i mobiltelefonen har ökat drastiskt de senaste åren och detta fenomen innebär att människor har tillgång till internet i större utsträckning än förut. De svenska bankerna har tagit tillvara på denna trend genom att utveckla mobila bankapplikationer där de erbjuder sina kunder möjligheten att utföra bankärenden med hjälp av mobiltelefonen. LÄS MER