Sökning: "humor i skolan pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden humor i skolan pedagogik.
1. "Annars blir det katastrof" : Elevers upplevelser av lärares ledarskap i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Denna studie handlar om hur elever upplever lärares ledarskap i klassrummet. I bakgrunden visas tidigare forskning om ledarskap i skolan. LÄS MER
2. Gymnasielärares syn på lärare-elev-relationen
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med min undersökning var att ta reda på lärares syn på lärare-elev-relationen. I min rapport belyser jag vad som karaktäriserar en god lärare-elev-relation, hur en god relation etableras, vilken betydelse en god lärare-elev-relation har, samt vilka hinder och svårigheter som lärarna upplever sig ha för att kunna etablera goda elevrelationer. LÄS MER
3. Trivsamma lektioner : eller vägar mot ett gott arbetsklimat i skolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på vad ett trivsamt arbetsklimat på lektionerna kan innebära för gymnasieelever och därmed finna underlag för att klarlägga vägar mot det samt lärarens betydelse i sammanhanget. I ett teoretiskt perspektiv behandlar studien eleven som den växande människans upplevelser av ett gott arbetsklimat i flera välkända filosofier. LÄS MER
4. Motivation : elevers lust att lära
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka vad som motiverar elever till att lära sig i skolan, samt få kunskap om hur jag som lärare kan hjälpa omotiverade elever att hitta lusten till fortsatt lärande. Svaren på frågeställningarna har sökts dels i litteratur och dels genom intervjuer med elever i år åtta. LÄS MER
5. "Trygghet, vilja och lust att lära..?" : Elevers åsikter om vad som motiverar och inspirerar dem i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Arbetets syfte har varit att få fram de orsaker, som skapar eller kan skapa motivation och inspiration för eleverna i skolan idag och för deras fortsatta utbildning, samt vad jag som lärare kan göra för att möjliggöra/skapa denna motivation. Genom elevintervjuer och genomgång av litteratur har jag sökt svaren på mina frågeställningar. LÄS MER