Sökning: "humor i sociala grupper"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden humor i sociala grupper.

  1. 1. Upplevelse av stigmatisering hos ungdomar och vuxna med inflammatorisk tarmsjukdom : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Annelie Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund:Patienter med inflammatorisk tarmsjukdom lider periodiskt av ett flertal fysiska symtom såsom diarré, tarmblödnng och plötsliga okontrollerade tarmtömningar. Sjukdomens generande och okontrollerade yttringar är inte accepterade att uttrycka i sociala sammanhang. LÄS MER

  2. 2. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER

  3. 3. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Erstadius; Johanna Larsson; [2016]
    Nyckelord :SMI; sociala medier; influencer; corporate-sponsored posts; trust; attitudes; credibility; SMI; sociala medier; influencer; företagssponsrade inlägg; förtroende; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER

  4. 4. "Skjut Per Gudmundsson" - En kvalitativ textanalys av den satiriska texten "Uppropet"

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tilda Wennerstål; Rebecca Fristedt; [2013]
    Nyckelord :Politisk satir; Ideologi; Seriös diskurs; Hegemoni; Samhällskritik; Politisk kommunikation; Humor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Politisk kommunikation och humor är ständigt aktuella ämnen. I följande uppsats tar vi oss an humorformen satir och undersöker den som en plattform för politisk kommunikation och samhällskritik. Arbetet består av två olika textanalyser av en satirisk text som explicit kritiserar det politiska klimatet. LÄS MER

  5. 5. Något stort, runt och varmt : En uppsats om social tillhörighet, humor och kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emma Aronsson; Nina Lagerstedt; [2012]
    Nyckelord :Humor; social tillhörighet; social klass; fokusgrupper; humor och kommunikation; humor på arbetet; humor i sociala grupper; humor och genus;

    Sammanfattning : Titel Något stort, runt och varmt - En uppsats om social tillhörighet, humor och kommunikation Engelsk titel A terribly funny essey – about social class, humor and communication Författare Emma Aronsson och Nina Lagerstedt Handledare Eva Lundberg Examinator Tanya Elder Termin Vårterminen 2012 Kurskod 2MK300 Universitet Linnéuniversitetet i Växjö, institutionen för samhällsvetenskaper, medie- och kommunikationsvetenskap Introduktion Vitsen med humor är inte bara att skämta och roa utan det är också ett sätt att kommunicera med andra personer i vardagliga situationer och att skapa sociala kontakter. En persons sociala förhållanden, till exempel våra föräldrars och vårt eget yrke, utbildning och inkomst kan påverka den enskilde individen i hur den tänker och handlar. LÄS MER