Sökning: "hur bloggare påverkar"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden hur bloggare påverkar.
1. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER
2. Det personliga intrycket via bloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER
3. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER
4. Do not sensationalize it, play it down”. Förståelse av Kinas censur av media, maktutövning och opinionsbildning.
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Problem/bakgrund: Censur av media är ett karakteristiskt drag för Kinas stat och ett verktyg för att bevara politisk styrning. Samtidigt är media betydelsefullt för att främja ekonomisk och social utveckling. LÄS MER
5. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER