Sökning: "hur bloggare påverkar"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden hur bloggare påverkar.

  1. 1. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  2. 2. Det personliga intrycket via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Subhija Radmilovic; Rebecka Lordhem; [2016]
    Nyckelord :Personal branding; Blogs; Digital identity; Impression management; Persona; Digital content marketing; Interviews; Social Sciences;

    Sammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER

  3. 3. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Lund; Maya Sundlöf; [2015]
    Nyckelord :Social media; celebrity endorsement; blog; Snapchat; trademarks; default effect; personal branding; Sociala medier; celebrity endorsement; blogg; Snapchat; varumärke; defaulteffekt; personal branding;

    Sammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015   Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER

  4. 4. Do not sensationalize it, play it down”. Förståelse av Kinas censur av media, maktutövning och opinionsbildning.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Anna Eriksson; [2015]
    Nyckelord :politisk styrning; sociala nätverk; kollektiv handling; opinionsbildning; maktutövning; censur; media; Kina; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem/bakgrund: Censur av media är ett karakteristiskt drag för Kinas stat och ett verktyg för att bevara politisk styrning. Samtidigt är media betydelsefullt för att främja ekonomisk och social utveckling. LÄS MER

  5. 5. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rosanna Buhay; Emma Ingberg; [2014]
    Nyckelord :blog; personal brand; fashion blogger; differentiate; readers; social media; blogg; personligt varumärke; modebloggare; differentierad; läsare; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER