Sökning: "hur bygger man upp varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hur bygger man upp varumärken.

  1. 1. Det vita snuset - förpackningens design och förekomst i socialmedia.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Frida Algerstam; Julia Lundsten; [2023]
    Nyckelord :Vitt snus; tobaksfritt; grafisk design; förpackningsdesign; digital kommunikation;

    Sammanfattning : Tobaksfritt snus har lite olika namn, bland annat nikotin påsar och ifolkmun brukar man ofta säga vitt snus. Det vita snuset har under2022 blivit en av de mest sålda snuset och i undersökningar visardet att ungdomars användande ökar. I den här studien undersökervi den grafiska designen på förpackningens lock. LÄS MER

  2. 2. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ylva Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Sammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER

  3. 3. Goodwillskydd - Ja, finns det ett sådant? - En kritisk granskning av skyddet och bevarandet av ett varumärkes goodwill.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Rebecka Lundgren; [2019]
    Nyckelord :immaterialrätt; goodwill; varumärkesrätt; marknadsrätt; EU-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Goodwill as a phenomenon may seem generally known, but when one delves deep into the definition of the concept, there are many question marks. - What is goodwill? - How are goodwill protected for brands? - Are there any legal rights that ensure that you own "your" goodwill, and in particular, how far does these rights extend? In the society today, in Sweden and around the EU, there seems to be a hole in the legislation. LÄS MER

  4. 4. Co-branding på sociala medier : En studie av hur betydelser skapas och förstärks i ett svenskt modevarumärkes visuella marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Malin Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Co-branding; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag använder co-branding och sociala medier för att skapa betydelse för sitt varumärke. Detta kommer jag att undersöka utifrån följande huvudfrågeställning:  Vilka betydelser skapas, alternativt förstärks, genom StyleIn AB’s co-brandingsamarbeten på sociala medier? För att göra det tydligare har jag även två mindre frågeställningar att utgå ifrån:  Hur använder StyleIn AB sociala medier som främsta forum för co-branding samarbeten?  Hur skapas och förstärks betydelse i StyleIns inlägg på sociala medier genom cobranding? Den pågående expansionen av sociala medier och den visuella kulturens framväxt är grunden till varför jag valt att skriva denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Manliga respektive kvinnliga artister på Instagram : En bildsemiotisk analys av Nause samt Rebecca & Fiona

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Kristin Svensson; Marlene Värnik; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; nya medier; Instagram; marknadskommunikation; varumärke; artist; musikbransch; genus; bildsemiotik;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats avhandlar hur manliga respektive kvinnliga artistgrupper bygger upp sina varumärken på det sociala mediet Instagram. Vi har tittat närmare på hur två artistgrupper kommunicerar genom de bilder som har postats på deras Instagram-konto. De två artistgrupper vi har undersökt är svenska Nause samt Rebecca & Fiona. LÄS MER