Sökning: "hur gör man en målgruppsanalys"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden hur gör man en målgruppsanalys.

  1. 1. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER

  2. 2. Det enda som ska spräckas är myten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mikaela Bengtsson Sandåker; Jessica Hansson; Amelie Lund; [2012]
    Nyckelord :enkätundersökning; LinkedIn; unga vuxna; Twitter; marknadsföring; kostnadseffektivitet; utvärdering; budskapsstrategier; målanalys; målgruppsanalys; medievalsstrategi; exponering; RAS; pilotstudie; normkritiskt arbete; tystnadsspiral; omvärldsanalys; agenda-setting; opinionsbildning; föreställningar; myth; myt; Goodle AdWords; virusmarknadsföring; viral marknadsföring; kommunikationsplanering; sociala medier; Instagram; Youtube; edutainment; Gunilla Jarlbro; sexualundervisning; skolundervisning; ungdomar; Spotify; Facebook; priming; UM; Ungdomsmottagningen; FHI; Statens Folkhälsoinstitut; vaginal corona; strategisk kommunikation; strategic communication; slidkrans; Riksförbundet för sexuell upplysning; RFSU; health communication; hälsokommunikation; mödomshinna; hymen; bombmatta; organisk tillväxt; utbildning; word-of-mouth; word-of-mouse; normer; folkhälsa; gymnasieskolor; extern kommunikation; selektivitet; noder; kognitiv dissonans; påverkan; medier; oskuld; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Alkoholen: ett sätt att umgås - En uppsats om budskapsformulering i relation till studenters attityd gentemot alkohol

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jennie Isberg; Benjamin Ekman; [2011]
    Nyckelord :normer; attityder; alkohol; Hälsokommunikation; studenter; studentlivet; Lund; budskapsformulering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Hälsokommunikation som rör alkohol ställer höga krav på budskapsformulering. Anledningen är att man inom alkoholkampanjer så som Festmetoden och IQ har som mål att mottagarna ska dricka på ”rätt sätt” eller att de ska få en sundare inställning gentemot alkohol. LÄS MER

  4. 4. Att få igen för gammal ost

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jonas Andermyr; Lotta Johansson; [2008]
    Nyckelord :matavfall; malmö; Jonas Andermyr; Lotta Johansson; målgruppsanalys; fokusgrupper; VA SYD; miljövetenskap; avfallshantering; hållbar avfallshantering; beteende; kommunikation; miljökommunikation; matavfallsinsamling; matavfallsprojektet; sortering; djupadal kastanjegården riseberga;

    Sammanfattning : Malmö är en av många kommuner i Sverige som planerar att införa ett system för insamling och hantering av det matavfall som uppstår inom kommunen. När det gäller villahushållen inom kommunen så är målet att minst 32 procent av dem frivilligt ska välja att sortera ut sitt matavfall fr.o.m. LÄS MER

  5. 5. Analys av www.ltdalarna.se : underlag för vidareutveckling

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Viktoria Ryss; Helena Nises; [2005]
    Nyckelord :Webbplats. Besökare. 24-timmarswebben. Förändringsanalys; Målgruppsanalys; Konkurrentanalys;

    Sammanfattning : Landstinget Dalarna har en webbplats som är tre år gammal och som nu ska vidareutvecklas till det bättre och anpassas efter de behov och önskemål som besökarna har på webbplatsen samt efter 24-timmarswebbens riktlinjer. Därför fick vi i uppdrag av landstinget att ta reda på vad besökarna har för krav på information och vad de anser om webbplatsen. LÄS MER