Sökning: "hur gör man en spel analys"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden hur gör man en spel analys.

  1. 1. Måttfull retorik : En undersökning som jämför retoriken i reklamfilmer skapade av svenska spelbolag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Simon Hägg; [2021]
    Nyckelord :Retorik; Reklamfilm; spellagen; Covid-19; Marknadsföring; Svenska spel; Leo Vegas. Ethos; Pathos; Logos;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker reklamfilmer producerade av två svenska spelföretag, ett statligt ägt och ett privat. Med grunder i en retorisk analys syftar studien till att undersöka ifall dessa reklamfilmer kan anses vara måttfulla sett till spellagen som stiftades 2018. LÄS MER

  2. 2. Adaptiv musik i digitala spel : dess funktion och inverkan på spelaren

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Tobias Aarthun; Marko Sokolovic; [2018]
    Nyckelord :Adaptive music; horizontal re-sequencing; vertical re-orchestration; player performance; stress; Adaptiv musik; horizontal re-sequencing; vertical re-orchestration; prestationsförmåga; stress;

    Sammanfattning : Adaptiv musik gör det möjligt för spelutvecklare att implementera musik som reagerar på andra spel-parametrar. Därmed kan musiken följa spelets narrativ i realtid och på så vis bidra till en uppslukande upplevelse. LÄS MER

  3. 3. ”Ja då ses vi på lördag!" : En semiotisk analys av spelreklam för Stryktipset, med myten om fotbollshuliganism som utgångspunkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rikard Aronsen; Mattias Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Hooligans; Casuals; Football Culture; Svenska Spel; Stryktipset; Semiotics; Myths; Huliganer; Casuals; Fotbollskultur; Svenska Spel; Stryktipset; Semiotik; Myter;

    Sammanfattning : I den här kvalitativa studien har två reklamfilmer granskats och analyserats utifrån en semiotisk analysmetod med denotation, konnotation och myter som huvudfokus. Efter analysen har även en jämförelse mellan reklamfilmerna genomförts. LÄS MER

  4. 4. Det Mobila Spelandet : en kartläggning av vårt mobila spelande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Markus Olsson; Magnus Svensson; [2012]
    Nyckelord :Mobilt spelande; Mobilt beteende; beteende; vanor kring mobilt spelande; smartphones; surfplattor; spel; mobila spel;

    Sammanfattning : I detta examensarbete försökte vi med hjälp av två vetenskapliga metoder, en enkät och ett antal intevjuer, skapa oss en bild över svenskarnas användning av, och beteende kring, spel till smartphones och surfplattor. Med andra ord en undersökning över hur och varför folk spelar på sin mobila enhet. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation och krav-utvinning vid spelutveckling - En studie av systemvetares roll vid utvecklingen av pedagogiska och underhållande spel

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :David Grönlund; Robin Klockerman; Niknam Moslehi; [2011-09-07]
    Nyckelord :kommunikation; kravspecifikation; kravutvinning; datorspel; lekfullt lärande; systemvetare;

    Sammanfattning : Rollen som systemvetare är traditionellt förknippad med utvecklandet av nyttoapplikatio-ner som är till för att stödja processer inom olika organisationer. Den här studien vill un-dersöka om och i så fall hur systemvetare kan bidra i skapandet av ett pedagogiskt och underhållande spel, ett så kallat “playful learning”-spel, samt hur systemvetaren kan bidra som en medlare under denna process som onekligen innefattar flertalet olika kom-petenser, vilket i sin tur innebär flera olika sätt att kommunicera på. LÄS MER