Sökning: "hur gör man om för att tjäna pengar"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden hur gör man om för att tjäna pengar.

  1. 1. Design and Implementation of Systematic Production Analysis - Collecting and analysing production data to monitor and improve OEE using a commercial production monitoring software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell Produktion

    Författare :Albert Larsson; Elsa Höjbert; [2020]
    Nyckelord :Systematic Production Analysis; Overall Equipment Effectiveness; Production Disturbance Reasons; Human Machine Interface; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis project was to design and implement a systematic procedure to analyse and improve OEE for Nolato Meditech using a specific commercial production monitoring system, as well as solving operational system issues and evaluating the performance of the system. The method employed consisted of learning the software, adapting it to comply with the given production environment, collecting appropriate production disturbance reasons and investigating current organisational structures at the company. LÄS MER

  2. 2. Leveraging the Pros of the Gig Economy : How IT departments in manufacturing companies meet their consultant needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Christian Kälvegren; Anna Wong; [2019]
    Nyckelord :Gig economy; freelancing; consulting; talent management; manufacturing industry; talent supply chain management; IT; competence; Gigekonomi; frilansande; konsulterande; talent management; tillverkande industri; talent supply chain management; IT; kompetens;

    Sammanfattning : The gig economy can be described as a temporary work-environment where an independent workforce uses platforms to find and draw income from work. In 2016, 20-30% of US and Europe’s population took part in some kind of independent work, and the amount of selfemployed in Sweden is growing. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsöverföring : med fokus på lantbruksföretag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Johan Ericson; Jonas Tornérhjelm; [2016]
    Nyckelord :kunskapsöverföring; hinder; knowledge transfer; knowledge management; lantbruksföretag; lantbruk; konkurrenskraft; forskning; rådgivning;

    Sammanfattning : Denna studie har ett tredelat syfte. Den handlar för det första om att skapa en förståelse för var hinder finns i kunskapsöverföringsprocessen mellan utbildarna och lantbruksföretagen. För det andra är att få förståelse för hur lantbruksföretagarna vill ta del av ny kunskap från t.ex. LÄS MER

  4. 4. Typografi och den svenska dagstidningen på Internet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Peter Wallentin; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; Newspaper; Online newspaper; Typography; Readability; Type size; Eye tracking;

    Sammanfattning : Mediehusen fokuserar nästintill uteslutande på dagstidningar online, då den trycktadagstidningen av olika anledningar saknar positiva framtidsutsikter (Svenska mediehus2014/15 2015). I dagens medieklimat finns det större möjligheter att publicerajournalistik och kunna tjäna pengar på det online och när det kommer till formgivningenfinns det många lika men också olika förutsättningar, i jämförelse med dentryckta dagstidningen. LÄS MER

  5. 5. Distributed denial of service attacks : Protection, Mitigation, and Economic Consequences

    Kandidat-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)

    Författare :Martin Eklund; Patrik Ståhlberg; [2015]
    Nyckelord :DDoS; Zombie; Botnet; Botmaster; Spoofing; DDoS; Zombie; Botnet; Botmaster; Spoofing;

    Sammanfattning : Distributed Denial of Service attacks is a problem that constantly threatens companies that rely on the internet for major parts of their business. A successful DDoS attack that manages to penetrate a company’s network can lead to devastating damages in the form of lost income, reduced productivity, increase in costs, and damage to the company’s image and reputation. LÄS MER