Sökning: "hur man redovisar kvalitativa intervjuer"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden hur man redovisar kvalitativa intervjuer.

  1. 1. Vad motiverar olika generationer till att äga företag? : En studie baserad på individer i generationerna Millennials, Generation X och Baby Boomers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Olivia Nilsson; Mikaela Andersson; [2023]
    Nyckelord :Motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; the push- and pull-perspective; generations; Motivation; inre motivation; yttre motivation; push- och pull-perspektivet; generationer;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företagare ökat i Sverige och på dagens arbetsmarknad befinner sig just nu fyra generationer. I denna studie fokuserar vi på de tre generationer som utgör den största delen av arbetsmarknaden; Millennials, Generation X och Baby Boomers. LÄS MER

  2. 2. Börjar man tänka på det så har man ett tungt ansvar : En kvalitativ studie om förskollärares perspektiv på inkludering i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haugen; [2022]
    Nyckelord :Inclusion; Preschool; Relational perspective; Inkludering; Förskola; Relationellt perspektiv;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about inclusion in preschool from the perspective of preschool teachers by making it visible how preschool teachers view their work to include all children in preschool, regardless of the children's conditions or needs. Qualitative interviews have been used as a research method and six interviews have been conducted with working preschool teachers. LÄS MER

  3. 3. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Linnéa Sundsvik; Sozan Kader; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin  Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier  Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik  Handledare: Anna Sörensson  Examinator: Navid Ghannad  Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021  Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har  påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella  framtida samhällskriser. LÄS MER

  4. 4. Generation Y : En studie om vad som motiverar yngre medarbetare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alico Abdulreda; Gabriela Giba; [2017]
    Nyckelord :Generation Y; Millennials; Leadership; Motivation; Generation differences; Generation Y; Millennials; ledarskap; motivation; generationsskillnader;

    Sammanfattning : De senaste 30 åren har tekniken gjort allt större framsteg vilket har lett till att människan idag är mer beroende av den. Människor från de äldre generationerna måste lära sig hur den nya tekniken fungerar medan den yngre generationen inte behöver lika lång lärotid för att förstå den i och med att de är uppväxta med den nya tekniken. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller icke vara lojal? : En studie om varumärkeslojalitet inom Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Karlsson; Johanna Wettéus; [2016]
    Nyckelord :Loyalty; Generation Y; Switching behavior; Variety; Service; Lojalitet; Generation Y; Switching behavior; Utbud; Service;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi berör ämnet varumärkeslojalitet och hur Generation Y, generationen född mellan år 1980-2000, förhåller sig till fenomenet. Studiens övergripande syfte är att undersöka huruvida Generation Y är lojal eller inte och vad anledningarna är till varför de blir lojala eller väljer att byta varumärke. LÄS MER