Sökning: "hur marknadsför man skola"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden hur marknadsför man skola.

  1. 1. Öppna Kulturskolan! : En kulturskola i Älvsjö

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Tolla Stuart Dahlgren; [2015]
    Nyckelord :Kulturskola Älvsjö kandidatprojekt planritning modellfoto skola kultur;

    Sammanfattning : Projektet handlar om en kulturskola i Älvsjö i södra Stockholm. Kulturskolan är en kommunal verksamhet för barn 6-22 år i Stockholm. I projektet har undersökts hur man kan utforma en byggnad som marknadsför och kommunicerar verksamheten utåt utan att ge vika för användandet av den och brukarnas integritet.  . LÄS MER

  2. 2. Att sälja en skola ­ en multimodal analys av två gymnasieskolors informationsbroschyrer

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Hedvig Åberg; Jenny Lundgren; Simin Pirooz; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; multimodal analys; ideationell str;

    Sammanfattning : Med den här uppsatsen vill vi titta närmare på hur gymnasieskolorna i Göteborg marknadsför sig. Vi vill sevilken värld en niondeklassare möter på sin väg att välja gymnasium. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av alpin skidåkning mot den svenska grundskolan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Niklas Hagman; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; skidåkning; skistar; skola;

    Sammanfattning : SkiStar äger flera skidanläggningar i Sverige och Norge och vill undersöka hur man ska marknadsföra alpin skidåkning mot den svenska grundskolan för att på lång sikt bygga upp ett intresse för utförsåkning. Många tidigare generationer i Sverige har växt upp med skidåkning som en naturlig vinteraktivitet. LÄS MER