Sökning: "hur påverkar belöning motivationen"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden hur påverkar belöning motivationen.

  1. 1. Belöningssystemets roll kring motivation och rättvisa. En studie om hur säljares motivation påverkas av belöningar och rättvisa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Sanne; Victor Friman; [2022-09-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag strävar efter att få sina anställda att arbeta efter organisationens visioner, strategier och uppsatta mål. För att få de anställda att verka på det sättet som organisationen vill kan ett belöningssystem implementeras. LÄS MER

  2. 2. Motivation till följd av en pandemi i en offentlig organisation : Hur belöning, digitalisering och distansarbete påverkar motivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Johan Forsberg; Vilma Hagberg Utgren; [2021]
    Nyckelord :Motivation; Digitalization; Remote work; Reward; Pandemic; Organization; Motivation; Digitalisering; Distansarbete; Belöning; Pandemi; Organisation;

    Sammanfattning : Motivation är en central del för organisationer vad gäller att skapa och bibehålla en engagerad personal att sträva mot de mål som sätts upp. Belöningar kan användas för att öka motivationen hos medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Monetära belöningssystem och dess effekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Anton Gustafsson; Ann-Sofie Nguyen; [2019]
    Nyckelord :Monetary reward system; motivation; effects; organisation; performance-based salary; bonus; reward; performance; Monetära belöningssystem; motivation; effekter; organisation; prestationsbaserad lön; bonus; belöning; prestation;

    Sammanfattning : Monetära belöningssystem är vanligt förekommande inom organisationer och implementeras vanligtvis för att öka motivationen hos medarbetare för att kunna påverka deras prestation, dock kan det finnas andra effekter som det inte tas någon hänsyn till. Syftet med studien är att skapa kunskap och en djupare förståelse om effekter av monetära belöningssystem i arbetslivet och hur monetära belöningssystem påverkar prestationen. LÄS MER

  4. 4. Belöningens roll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fabian Östlund; Vanessa Garay Martinez; [2017]
    Nyckelord :Reward System; Herzberg’s Theory; Motivation; Principal-Agent Theory Satisfaction; Belöningssystem; Herzbergs teori; motivation; Principal-agent teorin och tillfredsställelse;

    Sammanfattning : The essay’s language is swedish.Our study is about motivation and dissatisfaction with employees and managers. The work ismore about what motivates people in the workplace and what makes them unhappy. Themotivation can be achieved through two types of rewards, monetary and non-monetaryrewards. LÄS MER

  5. 5. Ska företaget belöna för att belönas? : – en kvalitativ studie om försäljningsbudgetens påverkan på säljpersonalens prestationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktoria Johansson; Louise Björk; Linnea Vahlkvist; [2016]
    Nyckelord :sales budget; incentives; reward; monetary incentives; reward system; försäljningsbudget; incitament; belöning; monetära incitament; belöningssystem;

    Sammanfattning : Frågeställning: Påverkas säljpersonalens prestation om de: är välinformerade om samt delaktiga i försäljningsbudgeten? har möjlighet att få belöningar vid uppnådd försäljningsbudget? har möjlighet att få belöningar i monetära former vid uppnådd försäljningsbudget?   Syfte: Denna studie syftar till att utvärdera hur vetskapen om och delaktigheten i en försäljningsbudget samt belöning vid uppnådd försäljningsbudget påverkar säljpersonalens prestation.   Metod: Studien är av en kvalitativ art och en komparativ design har använts. LÄS MER