Sökning: "hur ser kommunikationsprocessen ut"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hur ser kommunikationsprocessen ut.

  1. 1. Interkulturell kommunikation : En kvalitativ studie på biltestverksamheten i norr

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ek; Josef Rönnholm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Årligen återkommer internationella aktörer med stora namn inom fordonsbranschen till norra Sveriges inland för att testa sina produkter på snö och is. Vintertid är Arjeplogs kommun ett ledande center för fordons- och komponenttester. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation med genusperspektiv i ett modesammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jasmine Söderström; Julia Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; Communication; Fashion; Gender; Stereotype; Genus; Kommunikation; Marknadsföring; Mode; Stereotyper;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur man kan arbeta med kommunikation och genusfrågor i ett modesammanhang, vilken respons och effekt kommunikationen kan leda till samt om denna kommunikation kan bidra med konkurrensfördelar hos modeföretag. I arbetet undersöks hur ett modeföretag arbetar med genusfrågor och genusorienterad kommunikation samt vilken respons kommunikationen kan få, med fokus på den kvinnliga konsumenten som mottagare på marknaden. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER

  4. 4. Musikbolags kommunikationsprocess via social media

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrina Bengtsson; Cecilia Wiklund; Angelica Wass Granquist; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; kommunikationsprocess; sociala medier; Facebook; Instagram; Twitter; Spotify; Youtube; internet; musikindustrin; musikbolag;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Musikbolags kommunikationsprocess via social media Författare: Sabrina Bengtsson, Angelica Wass Granquist och Cecilia Wiklund Handledare: Joachim Timlon Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Management, Linnéuniversitetet, Hösttermin 2013-2014. Forskningsfråga Hur kommunicerar svenska musikbolag med sina kunder genom social media? Syfte Syftet med uppsatsen är att beskriva hur kommunikationsprocessen ser ut via social media, analysera hur svenska musikbolag kommunicerar via sociala medier samt ge rekommendationer till hur de på bästa sätt kan kommunicera med kunderna via de sociala medierna. LÄS MER

  5. 5. Music Branding : Varumärkens kommunicerande toner

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Vida Amini; [2013]
    Nyckelord :Music Branding; musik; artist; kommunikation; image; varumärken; profilering;

    Sammanfattning : Denna uppsats grundar sig i kommunikationens värld där det konstant byggs nya varianter av kommunikationsmedel. Music branding är ett kommunikationsmedel med musik som sitt verktyg. Med sin emotionella kraft används music branding av företag för att marknadsföra och bilda varumärken. LÄS MER