Sökning: "hybrida mediesystemet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden hybrida mediesystemet.

  1. 1. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Har covid-19 påverkat Sveriges nation branding? : En kvalitativ studie om mottagarens upplevelse av Sveriges sammanlagda krishantering av covid-19 och dess påverkan på Sveriges nation branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Filippa Rutgersson; Sayna Oveisikian; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Crisis management; Crisis communication; Nation branding; Perceptions and Ideal types.; Covid-19; Krishantering; Kriskommunikation; Nation Branding; Uppfattning och Idealtyper.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna undersökning är att bidra med ökad kunskap om forskningsfälten kriskommunikation och nation branding. Vi intresserar oss för att undersöka mottagarens upplevelse av Sveriges hantering av covid-19 och om det kan komma att förändra människors uppfattningar om Sverige som nation och varumärke. LÄS MER

  3. 3. From "thoughts and prayers" to change in structural layers? En kvalitativ fallstudie om aktivismen som följde skolskjutningen i Parkland, Florida, USA.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linda Åström; Emma Svensson; [2018]
    Nyckelord :digital aktivism; strategisk kommunikation; Twitter; social rörelse; demokrati; makt; hybrida mediesystemet; struktureringsteorin; Never Again; Parkland shooting; NRA; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera och förstå hur överlevande ungdomar från skolskjutningen i Parkland, Florida, 14 februari 2018, använder strategisk kommunikation i sin aktivism i försök att förändra samhälleliga strukturer kring den amerikanska vapenlagstiftningen. Ungdomarna startade rörelsen ”Never Again” vars kommunikativa strategier och retoriska medel studeras under tidsperioden 14/2 – 24/2 2018. LÄS MER