Sökning: "icke-traditionell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden icke-traditionell marknadsföring.

  1. 1. Icke Traditionell eller Traditionell Annonsering? En fråga om att vara premium eller lågpris

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Delemark; Robin Westlund; [2017]
    Nyckelord :Signaling effects; traditional advertising; non-traditional advertising; brand attitude; purchase intention;

    Sammanfattning : Non-traditional advertising is growing in popularity due to an evolving marketing landscape where it is hard to reach the customers turning their backs to the advertising clutter. Advertising messages are practically everywhere ranging from your bus station all the way to your private cell phone. LÄS MER

  2. 2. Icke-traditionell etablering av entreprenöriell marknadsföring : En studie om nystartade företags marknadsföringsmetoder för att synas på  marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Farah Khalil; Nicholas Riley; [2015]
    Nyckelord :Marknadsföring; Entreprenörskap; Entreprenöriell marknadsföring; traditionell marknadsföring; SME-företag; Innovation; Nystartade företag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur nystartade företag etablerar sig på marknaden genom att använda andra marknadsföringsstrategier än traditionell marknadsföring. Metod: Denna studie har genomförts genom en kvalitativ ansats med tillämpning av en semistrukturerad intervjumall. LÄS MER

  3. 3. If it doesn’t spread it’s dead  : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Hoffman; Sandra Ahlinder; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; Entreprenör; Traditionell marknadsföring; Icke-traditionell marknadsföring; Word-of Mouth WOM ; Relationship Marketing RM ; Storytelling; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead ­- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER

  4. 4. Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Ryde; Susanne Erbe; [2012]
    Nyckelord :4 P; distribution; word of mouth; viral marketing; buzz marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad. LÄS MER

  5. 5. Product Displacement : -  En studie om dess effekter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sanela Huskanovic; Rasmus Kaneld; Paulina Pietralska; [2011]
    Nyckelord :Marketing; product displacement; non-traditional marketing; product placement; consumer reactions; brand; emotions; brand awareness; Marknadskommunikation; product displacement; icke-traditionell marknadsföring; produktplacering; konsumentreaktioner; varumärke; emotioner; brand awareness.;

    Sammanfattning : Syfte: Syfte med uppsatsen är att öka vår kunskap om product displacement samt att utreda den påverkan product displacement har på mottagaren sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Pararellt undersöks om fenomenet kan vara en fördel eller nackdel i marknadskommunikationen. LÄS MER