Sökning: "igenkänningsfaktor"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet igenkänningsfaktor.

  1. 1. Videomappningens påverkan på upplevelsen : En undersökning om projektionsmappning utifrån en åskådares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Tim Gullersby; [2023]
    Nyckelord :Projektions mappning; augmenterad mappning; audiovisuell konst; video mappning; digital konst;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker projektionsmappningens betydelse utifrån en åskådares perspektiv, en åskådare med lite eller ingen erfarenhet av användning av projektorer. Projektionsmappning används vid audiovisuella installationer och vid liveframträdande av visuals. LÄS MER

  2. 2. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  3. 3. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sara Berggren; Beatrice Tham; [2022]
    Nyckelord :Navigation; UX; Findability; E-commerce; Information Foraging; Navigation; Användarupplevelse UX ; Hittbarhet; E-handel; Informationssökning;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER

  4. 4. ”Asså, läsning är ju ändå rätt så kul” : En studie om högstadieelevers inställning till den skönlitterära läsningen i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Ellen Hermansson; [2020]
    Nyckelord :läsmotivation; högstadiet; skönlitteratur; skönlitterär läsning;

    Sammanfattning : Mycket av den forskning som finns idag visar att läsmotivationen hos skolungdomar sjunker. I denna studie undersöks högstadieelevers attityder till skönlitterär läsning i skolan samt undersöks hur det går att förändra de attityder som finns. LÄS MER

  5. 5. Vilka faktorer motiverar högstadieelever till skönlitterär läsning i skolämnet svenska? : En studie utifrån högstadieelevers perspektiv om läsmotivation inom skönlitterär läsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Socialantropologi

    Författare :Ellen Hermansson; [2019]
    Nyckelord :läsmotivation; högstadiet; skönlitteratur; skönlitteraturläsning;

    Sammanfattning : Forskning visar att läsförståelsen hos de svenska skolbarnen ökar, men ändå talas det om att vi som lärare måste hjälpas åt att försöka motivera elever till att läsa mer, då läsmotivationen saknas. Denna systematiska litteraturstudie syftar till att undersöka vad den svenskämnesdidaktiska forskningen säger om läsmotivationen hos högstadieungdomar i skönlitterär läsning. LÄS MER