Sökning: "ikea förutsättningar"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden ikea förutsättningar.

  1. 1. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ida Jonsson; Julia Eriksson; [2022]
    Nyckelord :transfer; transfer-problem; predictors of transfer; competence development; Transfer; transfer-problem; påverkansfaktorer; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER

  2. 2. Rummet och människan i det digitala mötet : Om mänsklig kontakt och det upplevda rummet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Martis Josefine; [2022]
    Nyckelord :kundmöte; digitalt möte; mötesplats; gemenskap; digitalt rum; visuell perception; kommunikation;

    Sammanfattning : Rummet och människan i det digitala mötet, är ett självständigt examensarbete inom huvudämnet Informationsdesign med inriktning på rumslig gestaltning. Arbetet har haft ett utforskande tillvägagångssätt och applicerats på en befintlig kontext, det digitala köksplaneringsmötet på IKEA. LÄS MER

  3. 3. Livet Hemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torsten Larsson; Adrian Nylander; Robert Presto; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; förtroende; covid-19; marknadskommunikation; samhällskris; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare insikt i hur företag kan bemöta de utmanande och föränderliga förutsättningar för förtroendebyggande marknadskommunikation som en pandemi medför i modern tid och hur situationen hanterats utifrån ett verkligt fall. ​Studien har en kvalitativ metod och en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. Att motivera medarbetare till lärande och utveckling - En fenomenologisk undersökning om hur ledarskapet bidrar till motivation bland IKEA-medarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Miranda Råvik; [2021]
    Nyckelord :Motivation; ledarskap; lärande; utveckling.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ledarskapets inverkan på medarbetarna och deras motivation till lärande och utveckling är avgörande både för individens och organisationens framgång. Motiverade medarbetare presterar ofta bättre, vilket i förlängningen gynnar företagets lönsamhet. LÄS MER

  5. 5. ”Där livet händer” : En visuell analys av IKEA:s uppmärksammade kampanj

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Laos; [2021]
    Nyckelord :Grafisk profil; igenkänning; IKEA; kommunikation; representation; semiotik; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Behovet av grafisk design ökar i samhället, genom både visuella och kommunikativa aspekter. Genom bestämda regelverk i form av grafiska profiler skapas en kommunikation mellan företag och mottagare. Denna kommunikation förmedlas genom grafiska medel och är väsentlig för formgivare att förstå. LÄS MER