Sökning: "ikea medier"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden ikea medier.

  1. 1. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  2. 2. Pandemins inverkan på kommunikation via Instagram : En jämförande studie av Remne Blomsterdesign, Coop Sverige och IKEA Sveriges kommunikation via Instagram före och under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Kristin Reising; [2021]
    Nyckelord :Instagram; kommunikation; Covid-19; Pandemi;

    Sammanfattning : I uppsatsen jämförs tre företag och deras Instagramkonton för att se vilken inverkan pandemin har haft på företagens kommunikation via sociala medier. Studien är uppdelad i tre olika perioder, en före pandemin och två under pandemin. LÄS MER

  3. 3. "Nobody´s equal ´til everybody´s equal" - En kvantitativ innehålls- och trendanalys av IKEA Sveriges kundkataloger mellan 1999 och 2019, utifrån ett inkluderingsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alexander Teame; William Turner; [2019-02-07]
    Nyckelord :Reklam; Identitetsgrupper; IKEA Sverige; Mångfald; Inkluderande kommunikation; Bildkommunikation; Normkritik;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka frekvensen av representation av identitetsgrupper i IKEAs kundkataloger utifrån ett inkluderande perspektiv. Teori: Representation, Strategisk kommunikation, Bildanalys, Normkritik Metod: Kvantitativ innehållsanalys Material: IKEAs kundkataloger från år 1999, 2004, 2009, 2014 och 2019 Resultat: Resultatet visar att frekvensen av representation av olika identitetsgrupper, utifrån ett inkluderande perspektiv, är något varierande. LÄS MER

  4. 4. Snälla gilla oss : En kvantitativ studie om samband mellan företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pontus Ström; Sanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :trust; communication; familiarity; social media; Facebook; förtroende; kommunikation; förtrogenhet; sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten, och hur detta påverkar spridning och engagemang på Facebook (i form av gillamarkeringar, delningar och kommentarer). Den ska också undersöka om det finns skillnader i publiceringshastighet hos olika företag, och om detta har någon betydelse för allmänhetens förtroende. LÄS MER

  5. 5. IKEA, Volvo och Sverige : - Varumärken i samspel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Viggo Lundbergh Akbari; Marcus Engström; [2017]
    Nyckelord :Nation Branding; Commercial Nationalism; Visit Sweden; IKEA; Volvo;

    Sammanfattning : Title: IKEA, Volvo and Sweden – Brands in interaction Authors: Viggo Lundbergh Akbari & Marcus Engström Aim: The purpose of this bachelor’s thesis is to examine commercial actors’ use of state- formulated ideas about national attributes. This, by investigating IKEA’s and Volvo’s self- describing websites to see how they contribute to the national marketing of Sweden. LÄS MER