Sökning: "ikt lärarroll"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ikt lärarroll.
1. IKT i matematikundervisningen : Didaktiska forskningsresultat om hur IKT används samt hur det påverkar elever och lärare.
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/MatematikdidaktikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Varför IKT i matematikundervisningen? : En litteraturstudie om möjligheter och utmaningar för lärarrollen när IKT används i matematikundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Syftet med denna konsumtionsuppsats är att studera vad som händer med lärarrollen i klassrummet när IKT används i matematikundervisningen. Det görs genom att undersöka vilka argument som finns för att använda IKT, samt vilka möjligheter och utmaningar som finns för lärarrollen när IKT används i matematikundervisningen. LÄS MER
3. IKT I UNDERVISNINGEN : ANVÄNDNINGEN AV DIGITALA VERKTYG SOM ETT REDSKAP FÖR LÄRANDET
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Abstrakt: Vi lever i ett samhälle där informations- och kommunikationsteknik (IKT) förkommer både i skolan och i vardagslivet. Samhället kräver av barn och ungdomar att de är förberedda inför hanteringen av IKT när de kommer ut i yrkeslivet. LÄS MER
4. Integrerad IT i skolvärlden? : IT som verktyg i skolan
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Sammanfattning I det här examensarbetet undersöker vi IT som verktyg i skolan. Hur lärare använder sig av dator, smartboard, smartphone, surfplatta eller digital kamera, dessa kallar vi digitala redskap, i undervisningen. En smartboard är en interaktiv tavla med touchfunktion som är kopplad till en dator och projektor. LÄS MER
5. "Eleverna tycker att det är roligt" : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om IKT och varför man väljer att använda, respektive inte använda IKT i engelskundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Denna studie har utgått från kvalitativa intervjuer med sju lärare från Kalmar län för att kartlägga lärarnas upplevelser och erfarenheter av IKT i engelskkundervisningen på gymnasiet. Det var undersökningens syfte att ta reda på varför lärarna väljer, respektive inte väljer att använda IKT i engelskundervisningen för att belysa lärarnas ställningstaganden ur både ett postmodernt och sociokulturellt perspektiv. LÄS MER