Sökning: "imageöverföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet imageöverföring.

  1. 1. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER

  2. 2. Sponsringens omvända psykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Lindskoug; [2017]
    Nyckelord :Sponsring; imageöverföring; varumärkeskapital; attityd; idrottssupportrar;

    Sammanfattning : De ökade investeringarna inom sponsring och idrottsområdet har börjat betraktas som ett marknadsföringsverktyg för företag som vill arbeta med sina varumärken. Det har dock på senare tid framkommit studier som uppmärksammat att det finns två sidor av området och menar att sponsorer faktiskt kan utsätta sitt varumärke för risker i form av negativa attityder hos rivaliserande supporter och således omedvetet exkluderat en målgrupp på marknaden genom sin sponsring. LÄS MER

  3. 3. Sponsor or Die - En studie om imageöverföring vid mindre events

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Miad Hosseini Ballai; David Hornberg; [2011]
    Nyckelord :sponsring; image transfer; event marketing; branding; marketing;

    Sammanfattning : Studies conducted on event marketing have mainly focused on larger events. Managerial implications, marketing techniques, and theories in the field have hence dominantly addressed events of larger nature. Event marketing however is a growing phenomenon in the marketing mix. Brands are using event marketing to a greater extent. LÄS MER

  4. 4. Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ann-Charlotte Weber; Serdar Yilmaz; [2009]
    Nyckelord :Event Marketing; sponsring; imageöverföring; promotion; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing? To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings: What role does event marketing play in a company’s marketing mix? What are the deciding factors that make companies select certain events? What objectives do companies have with event marketing? How do companies evaluate their event marketing? Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool. Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. LÄS MER

  5. 5. "...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Catrin Callersjö; Robin Asterhed; Canan Ibraimovska; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; Varumärkesidentitet; Image; Imageöverföring; Event; Beroendeförhållande; Relation; Association; Varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras. Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna. LÄS MER