Sökning: "image differentiering"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden image differentiering.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. PERSONLIGT ANSVAR OCH SAMHÄLLELIG KRIS: En analys av Aftonbladets imagereparation efter Virtanenkrisen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Matilda Olstedt; [2023-03-03]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Image Repair Discourse; sociokulturell kontext; Aftonbladet; sexuella övergrepp; Sverige;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med studien är att analysera hur Aftonbladet använde imagereparerande strategier för att hantera den förtroendekris som uppstod efter att en av organisationens medarbetare anklagats för sexuella övergrepp. Studien har också ett sekundärt syfte att belysa hur politiska och sociokulturella faktorer kan ha påverkat Aftonbladets imageförsvar. LÄS MER

  3. 3. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  4. 4. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER

  5. 5. "Vi förstår att du är besviken och håller med om att en skadad fågel är en för mycket" : En analys om hur praxis inom kriskommunikation används av ett företag på deras Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Andersson; Aous Tememi; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; Kronfågel; Social Media; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.; Kriskommunikation; Kronfågel; Sociala medier; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur en organisation försöker återuppbygga sitt rykte och förtroende när de kommunicerar direkt med sina konsumenter på deras Facebooksida. En kvalitativ textanalys har använts för att undersöka företaget Kronfågels kriskommunikation i deras kommentarsfält till två inlägg på deras Facebook. LÄS MER