Sökning: "image marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden image marknad.

  1. 1. Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestation under en nedåtgående marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anders Ahlqvist; Simon Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestationer under en nedåtgående marknad. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Simon Andersson och Anders Ahlqvist Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte:Syftet med den är studien är att skapa förståelse för vilka motivationsfaktorer som tydligast påverkar fastighetsmäklares motivation och prestation när bostadsmarknaden är nedåtgående. LÄS MER

  2. 2. Förståelsen mellan pixlarna : En studie om sinnesstämningar i visualiseringar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Olivia Landi; Alfred Jennfors; [2023]
    Nyckelord :Architecture; visualisation; communication; visualisations; moods; colour; rendering; phenomenology; architectural experience; colour theory; image composition.; Arkitektur; visualisering; kommunikation; visualiseringar; sinnesstämningar; färg; rendering; fenomenologi; arkitekturupplevelse; färglära; bildkomposition;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur olika element i visualiseringsbilder kan justeras för att bättre vägleda kunden vid köp av nyproducerade lägenheter. I dagsläget finns bristande förståelse för hur sinnesstämningar kan användas för att skapa visualiseringar bättre anpassade för ändamålet. LÄS MER

  3. 3. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Relationen mellan ledarskap och organisationskultur i krishantering: En empirisk studie av Crisis Response Leadership Matrix

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Agius; Andreas Jansson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; leadership; leadership competencies; crisis management; organizational culture.;

    Sammanfattning : Syfte: Organisationer är beroende av en ledare i krissituationer, men hur behöver ledarskapet anpassas till den rådande organisationskulturen? Tidigare forskning har presenterat en modell Crisis Response Leadership Matrix (CRLM) för att matcha rätt ledare för given organisationskultur. Syftet med denna studie är att genom empiriska observationer utveckla CRLM modellens spektrum. LÄS MER

  5. 5. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER