Sökning: "imagehantering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet imagehantering.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linda Wängborg; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; public relations; imagehantering; relationshantering; kundrelationer; mode; GANT Sweden; Instagram; Pinterest;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest. Examinationsdatum: 2014-01-07 Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations och information, 15 högskolepoäng (15 ECTS). LÄS MER

  3. 3. Anpassning vs. Standardisering : Fallstudie av Björn Borgs marknadsföringsstrategi på en utländsk marknad

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anne Meinshausen; Anette Holmström; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Internationellt företagande;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att etablera sig på en utländsk marknad är valet av marknadsföringsstrategier av stor betydelse och rätt beslut kan leda till stora konkurrensfördelar. Ett grundläggande beslut måste fattas omgående om företaget ska använda sig av en standardiserad marknadsföringsstrategi eller anpassa den till varje specifik marknad. LÄS MER