Sökning: "incentive programs"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden incentive programs.
1. Private Equity : En studie om hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i portföljbolaget
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i det förvärvade portföljbolaget. Tidigare studier har fokuserat på frågor rörande investeringskriterier samt hur PE-bolag arbetar för att skapa värde i sina portföljbolag. LÄS MER
2. Ersättning till verkställande direktörer : En studie om rörlig ersättning och ersättningsprogram i svenska fastighetsbolag mellan åren 2018 - 2022
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Ersättning till verkställande direktörer är ett ämne som blossar upp i samhällsdebatten med jämna mellanrum, speciellt vid skandaler där en VD:s agerande går att ifrågasätta. Trots att rörlig ersättning funnits i mer än 130 år i Sverige och ämnet uppmärksammas i dagstidningar, finns det begränsad forskning kring ämnet. LÄS MER
3. Successful reuse of construction materials across projects - A study on methods and practices
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Byggbranschen är Europas och Sveriges största avfallsproducent och står för ungefär en tredjedel av alla klimatutsläpp. Nu när råmaterialet blir dyrare, i kombination med att materialflödet är linjärt, finns ett ökat incitament att bespara och utnyttja befintliga resurser. LÄS MER
4. Beyond the Click: : Incentivizing Customer Responses in a Digital Space
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This research delves into the intricate dynamics of customer incentivization in company outreach, exploring the impact of incentives on consumer behavior. The study reveals a compelling connection between consumer opinions on monetary incentives and their actual responsiveness, emphasizing the need for strategic incentive-based programs. LÄS MER
5. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER