Sökning: "individanpassad undervisning engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden individanpassad undervisning engelska.

  1. 1. Jag är mycket duktig, I’m here to Learn : En kvalitativ studie om lärares upplevelser i att stödja högpresterande elever i engelska i högstadiet 7–9 och gymnasieskolan 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Abdelmunim Hilal; Zouzan Ahlin; Ghufran Abdulsalam; [2022]
    Nyckelord :Högpresterande elever; strategier; motivation; avancerad; utmaning undervisning;

    Sammanfattning : En likvärdig utbildning i svenska skolor innebär att alla elever har rätt till att deras behov och förutsättningar beaktas (Lgr 11). Högpresterande elever har enligt styrdokumenten således rätt till att få utbildning som passar deras förmågor. Undervisning av högpresterande elever kan innebära olika slags utmaningar. LÄS MER

  2. 2. ”Hur ska jag få med eleven som har det så svårt och hur utmanar jag eleven som pratar engelska hemma?” Lärares syn på nivåskillnader i ämnet engelska i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Felicia Nord; Ronja Vikström; [2021]
    Nyckelord :Multi-level teaching; English second language learning; inclusive teaching; oral communication; English; primary school; nivåskillnader; andraspråksinlärning; inkluderande undervisning; individanpassad undervisning; muntlig kommunikation; engelska; årskurs 4-6;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en inblick i hur engelsklärare för årskurs 4–6 anpassar undervisningen utifrån elevernas nivåskillnader. I den här kvalitativa intervjustudie har nio engelsklärare i årskurs 4-6 från Sverige beskrivit sina upplevelser kring hur de upplever nivåskillnader inom muntlig kommunikation i det engelska klassrummet samt hur de anpassar sin undervisning utifrån nivåskillnaderna. LÄS MER

  3. 3. Hur individanpassas undervisningen för högpresterande elever? : En intervjuundersökning av lärare i årskurs 1-3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Maria Larsson; [2019]
    Nyckelord :Individanpassning; högpresterande elever;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Tidigare forskning visar på att en individanpassad undervisning hjälper de hög- presterande eleverna att utmanas och stimuleras i sin utveckling. SYFTE: Syftet med denna studie är att ta reda på om och i så fall hur lärarna individanpassar undervisningen för högpresterande elever i de teoretiska skolämnena svenska, matematik, engelska samt samhälls- och naturorientering. LÄS MER

  4. 4. Läxor - mest tradition? : Läxans funktion i årskurs 5 och 6 ur ett lärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Elenor Åkerblom; Carina Palmberg; [2011]
    Nyckelord :läxa; läxorna; funktion; ansvar;

    Sammanfattning : Läxor är en av skolans mest etablerade traditioner. Syftet med denna studie handlar om läxorna och deras funktion.  Varför finns läxor? Vilken funktion fyller arbetet med hemuppgifter i dagens skola? I denna studie försöker vi få svar på några av våra frågor angående läxorna och deras funktion. LÄS MER

  5. 5. Synen på engelskundervisning i årskurs 9 hos en lärare och fem elever : Med fokus på val, användning och utvärdering av läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Catharina Bergman; Lada Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Teaching aids; textbooks; individual education; evaluation; Läromedel; läroböcker; individanpassad undervisning; utvärdering; betyg;

    Sammanfattning : Läraren står inför ett stort utbud och stora möjligheter till variation i användningen av läromedel idag. Vilka läromedel som väljs i undervisningen beror på olika ramfaktorer såsom elevgruppen, deras prestationsförmåga, intresse, motivation, tid och skolans ekonomiska resurser. LÄS MER