Sökning: "industriell köpbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden industriell köpbeteende.

  1. 1. Klädproduktion av gamla textilier i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elias Makrous; Julia Rasch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur cirkulär ekonomi kan implementeras in i klädindustrin med fokus på stickade och virkade textilier. Detta genom att studera hur direkt återproduktion av kläder i konsumentbutik skulle se ut, med att ta inspiration från ett redan befintligt koncept. LÄS MER

  2. 2. Konsumtionsstil : Den hållbara garderoben i mobilen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Elin Berner-Wik; [2022]
    Nyckelord :Mode; Fast fashion; Slow fashion; UI design; UX design; Hållbar garderob; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är baserat på en designprocess som går ut på att influera kvinnliga klädkonsumenter i åldrarna 17-25 att göra mer hållbara val. Fast fashion är ett välkänt globalt problem i dagens samhälle och även om människor är medvetna om problemet, fortsätter vi att mätta marknaden. LÄS MER

  3. 3. Key Factors Considered When Purchasing a VR Hobby Skill Training Simulator : A Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ada Lindmark; Kajsa Nilsson Kinberg; [2022]
    Nyckelord :virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior; virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : In recent years, VR and VR devices have become more popular due to advances intechnology and lower costs, making the technology more accessible to the general public. One application within VR that is expected to grow is VR hobby skill training simulators (VR HSTS), which are now accessible not only for education and companies but also to consumers. LÄS MER

  4. 4. Predicting customer purchase behavior within Telecom : How Artificial Intelligence can be collaborated into marketing efforts

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :John Forslund; Jesper Fahlén; [2020]
    Nyckelord :Recurrent Neural Networks; RNN; Long Short-Term Memory; LSTM; Clickstream Data; Telecom; Consumer Behavior; Customer Journey; Purchase Prediction.; Recurrent Neural Networks; RNN; Long Short-Term Memory; LSTM; Clickstream Data; Telekom; Kundbeteende; Köpresa; Köpprediktering;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the implementation of an AI model that predicts customer purchases, in the telecom industry. The thesis also outlines how such an AI model can assist decision-making in marketing strategies. LÄS MER

  5. 5. Addressing the Digital Forensic Challenges Within Modern Law Enforcement : A study of digital forensics and organizational buying behavior from a DF-company perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Johan Brandt; Oscar Wärnling; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today’s law enforcement agencies are presented with challenges regarding how to navigate the rapidly changing technical landscape. The proliferation of digital devices in society has presented opportunities for modern criminals, resulting in substantial changes in criminal behavior. LÄS MER