Sökning: "informatik b"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden informatik b.
1. Artificial Intelligence for Graphical User Interface Design : Analysing stakeholder perspectives on AI integration in GUI development and essential characteristics for successful implementation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : In today's world, Artificial Intelligence (AI) has seamlessly integrated into ourdaily lives without us even realising it. We witness AI-driven innovations allaround us, subtly enhancing our routines and interactions. LÄS MER
2. Digital tillgänglighet för synnedsatta : En undersökning kring brister och avsaknad avtillgänglighet på e-handelssidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I en värld som ständigt digitaliseras krävs åtgärder för att alla människor ska kunna känna siginkluderade. Vid bristande digital tillgänglighet exkluderas en stor del av de potentiellaanvändarna av en webbsida, bland annat personer som lever med synnedsättningar. LÄS MER
3. Big Maritime Data: The promises and perils of the Automatic Identification System : Shipowners and operators’ perceptions
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The term Big Data has been gaining importance both at the academic and at the business level. Information technology plays a critical role in shipping since there is a high demand for fast transfer and communication between the parts of a shipping contract. LÄS MER
4. Vem är kund i den här samhällsinnovationen? : Utvärderingskriterier för en digital affärsmodellsmöjlighet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Allt fler verksamheter med mål att skapa samhällspositiva värden har på grund av ökad konkurrens behövt frångå en finansieringsmodell som bestått av bidrag och donationer till att omfamna en mer affärsliknande finansieringsmodell. Ett sätt att i större utsträckning skapa inkomstkällor som de själva kan styra över är att utveckla verksamhetens affärsmodell (Ko & Liu, 2020). LÄS MER
5. Effekterna av självövervakning med implementerat spelifiering : en kvalitativ studie om hur emblem och schemalagd spelifiering designimplementerat i hälsoapplikationer påverkar unga vuxna i självövervakning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Denna studie är avsedd att följa vidare på forskning av Schmidt-Krapelin, Touissant, Thiebes,Hamari & Sunyaen (2020) och Hallifax, Serna, Marty, Lavoué & Lavoué (2020) som hardiskuterat spelifiering design i hälsoapplikationer. I deras studier har spelifiering design,specifikt emblem och schemalagd spelifiering design, inte presenterats i en specifik kontext. LÄS MER