Sökning: "information in schools"

Visar resultat 1 - 5 av 559 uppsatser innehållade orden information in schools.

  1. 1. Framtidens digitaliserade skola: En Studie av Lärares Möjligheter och Utmaningar

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Allan Amin; Daniel Stanisic; [2017-09-13]
    Nyckelord :Digitalisering; Digitala skolor; Digitaliserad data; IT-användning; Digitalisering av skolan; Digitaliserad undersvisning;

    Sammanfattning : The Swedish School's vision is that in 2022, Sweden will be the best in the world to use thepotential of the digitalization (SKL2, 2017). It has turned out that digital tools themselves do notintroduce any change, but it is only when the digital tools are used with a thoughtful education,it will result in positive results (Swedish Public Administration, 2016). LÄS MER

  2. 2. Vad handlar det om? : En studie om elevers tolkningar av texter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Läs & skriv

    Författare :Sofie Josefsson; [2017]
    Nyckelord :Reading comprehension; listening comprehension; text interpretation; inferences; text movability; Läsförståelse; hörförståelse; texttolkning; inferenser; textrörlighet;

    Sammanfattning : Elever spenderar övervägande tiden i undervisningen på att lyssna, och betydligt mindre tid på att läsa (Adelmann, 2009). Att läsa är dock inte mindre viktigt. En av skolans uppgifter är att utveckla elevernas läsförmåga, så att de både kan läsa, använda och förstå texter (Lundberg & Herrlin, 2005). LÄS MER

  3. 3. Jag vill plugga musik! : - en intervjustudie om folkhögskolelärares uppfattningar om den musikhögskoleförberedande instrumentalundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Bajo Kohring; [2017]
    Nyckelord :education; folk high school; instrumental; interview; musical teaching; pedagogy; pragmatic perspective; folkhögskola; instrumentalundervisning; intervjuer; musikaliskt lärande; pedagogik; pragmatiskt perspektiv;

    Sammanfattning : I föreliggande studie presenteras vad instrumentallärare på folkhögskolor anser vara viktigt att arbeta med i sin undervisning med tanke på elevers kommande antagningsprov till musikhögskolor. För att belysa studiens forskningsområde läggs tidigare forskning fram samt annan relevant litteratur kring sociala och musikaliska aspekter på folkhögskolan och i instrumentalundervisning. LÄS MER

  4. 4. Samexistens eller samverkan? : en vinjettstudie om fältassistenters och lärares yrkesroller och samverkan

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap; Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Günes Sengüler; Björn Thörnqvist; [2017]
    Nyckelord :Teacher; Field worker; Cooperation; School; Vignette study; Lärare; Fältassistent; Samverkan; Skola; Vinjettstudie;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva och analysera lärares och fältassistenters syn på sina egna och varandras roller och arbetsuppgifter i arbetet med socialt utsatta barn, samt samverkan kring dessa barn. Vi har valt att utgå från två frågeställningar: (1) vilka uppfattningar har yrkesgrupperna gällande arbetet med socialt utsatta barn och vilka likheter och skillnader finns? och (2) vilka uppfattningar har yrkesgrupperna gällande det arbete som kan ske i samverkan och vilka likheter och skillnader finns? För att bringa klarhet i dessa frågor gick vi ut till 10 respondenter, fem från varje yrkesgrupp som fick läsa en vinjett och sedan svara på 7 frågor som gav oss ett datamaterial som vi använde till att besvara dessa frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. En resa du inte kan välja bort? : En studie av skolledares upplevelser och erfarenheter av förändringsprocesser

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Gunnar Holm; [2017]
    Nyckelord :experiences; change; journey of change; change processes; principals; headmaster; school development; erfarenheter; förändring; förändringsresor; förändringsprocesser; rektor; skolledare; skolutveckling; upplevelser;

    Sammanfattning : It might be assumed that principals play a critical role in school organizational change processes. Evidence that both decision makers and relevant authorities share this assumption is found in the Swedish Education Act (SFS 2010:800) as well as the objectives and guidelines set down in relevant curricula (Skolverket 2011). LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet information in schools.

Din email-adress: