Sökning: "information media amelie hössjer"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden information media amelie hössjer.

  1. 1. Från granskare till guide : om medborgarjournalistikens och deltagarkulturens påverkan på svenska journalisters professionella identitet

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Towe Bengtsson; Matilda Källen; [2012]
    Nyckelord :professionell identitet; journalistik; deltagande journalistik; medborgarjournalistik; deltagarkultur;

    Sammanfattning : Title: From inspectors to guides: how citizen journalism and participatory culture affect the professional identity of Swedish journalists (Swedish title: Från granskare till guide: om medborgarjournalistikens och deltagarkulturens påverkan på svenska journalisters professionella identitet). Number of pages: 44 (48 including enclosures). LÄS MER

  2. 2. Lika men olika : Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna i svensk rikspress på nätet 2010

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Magnus Mjöhagen; [2011]
    Nyckelord :Medier; demokrati; politisk kommunikation; valjournalistik; gestaltning.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Similar but different – Sweden Democrats and Swedish Social Democratic Party in Swedish newspapers online during 2010 (Lika men olika – Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna i svensk rikspress på nätet 2010). Number of pages: 35 (40 including enclosures) Author: Magnus Mjöhagen Tutor: Amelie Hössjer Course: Media and Communication studies C Period: Autumn 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information and Media, Uppsala University Purpose/aim: To discover any possible difference between the media report concerning The Sweden Democrats and the Swedish Social Democratic Party in Swedish news press. LÄS MER

  3. 3. Identitetshantering på Facebook : En kvalitativ studie om förhållningssättet till den egna identiteten hos två olika åldersgrupper på vår tids mest offentliga scen

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Isabelle Kåge; [2010]
    Nyckelord :Facebook; identity; Goffman; Mead; generation; age groups; social media; social psychology; Facebook; identitet; Goffman; Mead; generation; åldersgrupper; sociala medier; socialpsykologi;

    Sammanfattning : Title: Identity management on Facebook: a qualitative study in approaches to personal identity between two different age groups on the most public stage of our time (Identitetshantering på Facebook: En kvalitativ studie om förhållningssättet till den egna identiteten hos två olika åldersgrupper på vår tids mest offentliga scen). Number of pages: 43. LÄS MER

  4. 4. Mediebilden av cancersjuka ur ett genusperspektiv

    Magister-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Emma Kreü; [2008]
    Nyckelord :media; gender; discourse analysis;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cancer in media from a gender perspective Number of pages: 33 (49 including enclosures) Author: Emma Kreü Tutor: Amelie Hössjer Course: Media- and Communication science D Period: Spring 2007 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: The aim of this thesis is to investigate if there are differences between the picture given in media of women with cancer and of men with cancer. The result is aimed to give a deeper picture of how gender is represented in media. LÄS MER

  5. 5. ELLE & CAFÉ : – en studie av modemagasins omslag

    Magister-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Greta Simonsson; [2008]
    Nyckelord :Fashion magazines; semiotic analysis; identity; gender ideal and information society.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Elle & Café – a study of fashion magazines cover pages. Number of pages: 38 Author: Greta Simonsson Tutor: Amelie Hössjer Course: Media and Communication Studies D Period: Spring Semester 2008 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Aim: The purpose of this essay is to:  Analyze the cover images from the 2007 editions of the magazines Elles and Café, using semiotic analysis. LÄS MER