Sökning: "informationsinsamling"

Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade ordet informationsinsamling.

  1. 1. Hjälmbelysning för cyklister

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Wilma Labor; Sabina Rydén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER

  2. 2. Konceptutveckling - noggrann inmätning av stansknivar : Concept development - accurate measurement of punch knives

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Erik Johansson; [2023]
    Nyckelord :punch knife measurement; measuring instruments; concept development; manufacturing base; stansknivsinmätning; mätinstrument; konceptutveckling; tillverkningsunderlag;

    Sammanfattning : TePe Munhygienprodukter AB paketerar en stor andel av sina produkter (interdentalborstar) i blisterförpackningar. Uppdragsgivaren (TePe) ser möjligheten att förbättra en knivbytesprocess som i nuläget påverkar deras produktion av förpackningar negativt, dessutom lever inte processen upp till företagets värdekedja gällande kvalitet, effektivitet och goda arbetsförhållanden. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  4. 4. JÄMFÖRELSE AV KLIMATPÅVERKANFÖR GLASULL OCH POLYURETAN : MPARISON OF CLIMATE IMPACT FOR GLASS WOOL AND POYURETHANE

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Kaleb Abraham; Andreas Lust; [2023]
    Nyckelord :: Climate impact; Climate declaration; LCA; EPD; GWP; CO2e; glass wool; polyurethane; Klimatpåverkan; Klimatdeklaration; LCA; EPD; GWP; CO2e; glasull; polyuretan;

    Sammanfattning : This study examines the climate impact of the thermal insulation materials, glass wool and polyurethane. Two wall constructions with a size of one square meter are used in the study to compare their carbon footprints and determine which material has the lowest environmental impact. For the walls to be comparable, they need to have the same U-value. LÄS MER

  5. 5. Sveriges mest kommersiella liga och det traditionella supporterskapet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Gustafsson Alexandra; Franzén Emma; [2023]
    Nyckelord :Swedish ice hockey; Commercial; Supporters Club; McDonaldization; Hegemony; Interview study.; Svensk ishockey; Kommersiell; supporterklubb; Mcdonaldisering; Hegemoni; Intervjustudie;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur supporterklubbarna till SHL-föreningarna ser på hanteringen av dem för att vidare koppla det till den kommersiella riktningen SHL-föreningarna innehar. För att svara på syftet har två frågeställningar uppkommit i form av 1) Hur upplever supporterklubbarna i SHL att deras respektive ishockeyföreningar behandlar dem? Och 2) Vilka likheter och skillnader finns det mellan olika SHL-föreningars hantering av supportrarna? Informationsinsamling skedde genom semistrukturerade intervjuer av respondenter aktiva inom supporterklubbar. LÄS MER